آموزش ۳Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه – قسمت دوم

آموزش ۳Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه – قسمت دوم

آموزش ۳Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه قسمت دوم

توی این آموزش، نحوه مدل سازی شعله اسلحه رو با ۳Ds Max با هم می بینیم. اول از همه با یک مدل اسلحه شروع می کنیم و با استفاده از Modifier های مختلف ظاهری سه بعدی به مدل میدیم. این تکنیک ها رو روی هر سلاحی میشه پیاده کرد. بیاین شروع کنیم!

با ” آموزش ۳Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: متوسط
  • مدت آموزش: ۴۰ تا ۵۰ دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: ۳Ds Max

” آموزش ۳Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه – قسمت اول “

  1. اعمال متریال ها روی اسلحه

گام اول

دکمه M رو می زنیم و Material Editor رو باز می کنیم. یک Slot خالی رو انتخاب کرده و اون رو روی شعله اعمال می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه – قسمت دوم

گام دوم

روی تب Diffuse Channel کلیک کرده و Gradient Ramp رو از لیست انتخاب می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه – قسمت دوم

گام سوم

مقادیری که در زیر می بینین رو برای Color در نظر می گیریم. اگه مقادیر دیگه ای رو وارد کنین، نتیجه کار شما با من متفاوت میشه.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه – قسمت دوم

گام چهارم

میریم سراغ Root Level مربوط به Shader و همون طور که می بینین، Self Illumination رو روی ۱۰۰ تنظیم می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه – قسمت دوم

F9 رو فشار میدیم و از صحنه خروجی می گیریم تا ببینیم به چه شکل د راومده. به نظر خوب میاد اما همچنان جای کار داره.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه – قسمت دوم

گام پنجم

این بار روی Opacity Channel کلیک کرده و همون طور که می بینین، Gradient Ramp رو از لیست انتخاب می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه – قسمت دوم

گام ششم

مقادیری که می بینین رو برای Colors و Parameters در نظر می گیریم. شما می تونین مقادیر دیگه ای رو هم امتحان کنین.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه – قسمت دوم

گام هفتم

مش شعله رو انتخاب می کنیم. روی اون کلیک راست کرده و میریم سراغ Object Properties و Object ID رو روی ۱ قرار میدیم و Ok می زنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه – قسمت دوم

گام هشتم

این بار وارد مسیر Rendering > Effect میشیم. روی دکمه Add کلیک کرده و Lens Effect رو از لیست انتخاب می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه – قسمت دوم

گام نهم

اول از همه، امکان Interactive رو فعال می کنیم.

افکت Glow رو انتخاب کرده و روی فلش کنار اون کلیک می کنیم. میریم سراغ پنل Options و Object ID رو انتخاب می کنیم. عدد ۱ رو بهش اختصاص میدیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه – قسمت دوم

گام دهم

وارد پنل Parameters میشیم و مقادیر زیر رو برای Color در نظر می گیریم. شما می تونین از مقادیر دیگه ای استفاده کنین.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه – قسمت دوم

گام یازدهم

تکسچرینگ شعله تمام شد. بیاین تسکچر اسلحه رو هم اضافه کنیم. من از تکسچر آهنی استفاده کردم. شما می تونین از تکسچر دیگه ای استفاده کنین.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه – قسمت دوم


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در ۳Ds Max

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک ۱

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک ۲

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک ۱

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک ۲

– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس


 

  1. تکمیل صحنه

گام اول

چند تا Omni Light اضافه می کنیم. می تونین تنظیمات اون رو تغییر بدین تا به نتیجه دلخواه برسین.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه – قسمت دوم

گام دوم

تمام استوانه ها رو انتخاب کرده و وارد مسیر Group > Group میشیم.

عنوان Barrels رو براش در نظر می گیریم .

آموزش 3Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه – قسمت دوم

دکمه Auto Key رو فعال کرده و گروه Barrels رو چند بار با ابزار Rotate می چرخونیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه – قسمت دوم

گام سوم

دکمه Auto Key رو بعد از اضافه کردن کی فریم های انیمینش، غیر فعال می کنیم.

گروه Barrels رو انتخاب کرده و بعد هم وارد مسیر Graph Editor > Track View-Curve Editor میشیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه – قسمت دوم

میریم سراغ Rotation مربوط به گروه Barrels. همون طور که می بینین، کی فریم ها به صورت منحنی اند. این به خاطر نوع Ease in Ease انیمیشن هست.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه – قسمت دوم

برای رفع این اشکال، Key های انیمیشن رو انتخاب کرده و بعد هم روی Set Tangents to Linear کلیک می کنیم. به این ترتیب، منحنی به صورت صاف در میاد و مشکل برطرف میشه.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه – قسمت دوم

گام چهارم

حالا تمام نورها و شی های مربوط به اسلحه رو انتخاب می کنیم. بعد هم اون ها رو گروه کرده و اسم گروه رو میزاریم Minigun.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه – قسمت دوم

گام پنجم

وارد مسیر helpers > Dummy میشیم و یک Dummy Object درست می کنیم. این شی رو دقیقا پشت اسلحه قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه – قسمت دوم

گروه Minigun رو به گروه Dummy وصل می کنیم. برای این کار، از ابزار Select and Link استفاده می کنیم. حالا اگه Dummy رو بچرخونیم یا جا به جا کنیم، گروه Minigun هم بر اساس همین چرخش یا جا به جایی، تغییر می کنه.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه – قسمت دوم

نتیجه

آموزش 3Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه – قسمت دوم

امیدواریم ” آموزش ۳Ds Max : مدل سازی شعله اسلحه ”  برای شما مفید بوده باشد…


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در ۳Ds Max

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک ۱

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک ۲

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک ۱

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک ۲

– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس


توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

0نظرات
دیدگاه خود را بنویسید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *