آموزش 3Ds Max : نورپردازی و رندرینگ با Mental Ray

دسته بندی :گرافیک سه بعدی 1694

آموزش 3Ds Max : نورپردازی و رندرینگ با Mental Ray

توی این آموزش، نورپردازی و رندرینگ با Mental Ray رو با 3Ds Max با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین شروع کنیم!

با ” آموزش 3Ds Max : نورپردازی و رندرینگ با Mental Ray ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: مبتدی
  • مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: 3Ds Max

گام اول

برای شروع، باید مقیاس های اندازه گیری رو تنظیم کنیم تا نسبت ها رعایت بشه. اول از همه من از Daylight System استفاده کردم.

آموزش 3Ds Max : نورپردازی و رندرینگ با Mental Ray

گام دوم

تنظیمات Sunlight و Skylight رو به شکل زیر انجام میدیم. برای محاسبه سریع Global Illumination، همون طور که می بینین mr Sun Photons رو فعال می کنیم.

آموزش 3Ds Max : نورپردازی و رندرینگ با Mental Ray

گام سوم

بریم سراغ متریال ها. در واقع من ترجیح میدم قبل از Occlusion Pass از بعضی اشیا با Ambient Occlusion رندر بگیرم. برای این کار، میریم سراغ Special Effects و Ambient Occlusion رو به صورت زیر فعال می کنیم.

آموزش 3Ds Max : نورپردازی و رندرینگ با Mental Ray

گام چهارم

مقداری نویز به صورت Bump Map به دیوار اختصاص میدیم. برای شیشه ها از متریالی به اسم ProMaterials با تنظیمات زیر استفاده می کنیم.

آموزش 3Ds Max : نورپردازی و رندرینگ با Mental Ray

آموزش 3Ds Max : نورپردازی و رندرینگ با Mental Ray

گام پنجم

دکمه 8 روی کیبورد رو فشار میدیم تا Exposure Control فعال بشه. تنظیماتی که در زیر می بینین رو براش در نظر می گیریم.

آموزش 3Ds Max : نورپردازی و رندرینگ با Mental Ray


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در 3Ds Max

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 1

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 2

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 1

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 2

– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس


گام ششم

تنظیمات زیر رو برای Final Gather و Global Illumination در نظر می گیریم.

آموزش 3Ds Max : نورپردازی و رندرینگ با Mental Ray

گام هفتم

Render Elements رو به شکل زیر تنظیم می کنیم.

آموزش 3Ds Max : نورپردازی و رندرینگ با Mental Ray

گام هشتم

بعد هم رندر می گیریم.

آموزش 3Ds Max : نورپردازی و رندرینگ با Mental Ray

گام نهم

تنظیمات Ambient Occlusion رو در زیر می بینین.

آموزش 3Ds Max : نورپردازی و رندرینگ با Mental Ray

گام دهم

وارد فتوشاپ میشیم و اصلاح رنگ و کنتراست رو از طریق اون انجام میدیم و تمام!

آموزش 3Ds Max : نورپردازی و رندرینگ با Mental Ray

نتیجه

آموزش 3Ds Max : نورپردازی و رندرینگ با Mental Ray

امیدواریم ” آموزش 3Ds Max : نورپردازی و رندرینگ با Mental Ray ”  برای شما مفید بوده باشد…


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در 3Ds Max

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 1

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 2

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 1

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 2

– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس


توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: