آموزش Cinema4D : مدل سازی آیفون – قسمت اول

دسته بندی :گرافیک سه بعدی 3099
آموزش Cinema4D : مدل سازی آیفون – قسمت اول

آموزش Cinema4D : مدل سازی آیفون قسمت اول

توی این آموزش، مدل سازی آیفون رو با Cinema4D با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین شروع کنیم!

با ” آموزش Cinema4D : مدل سازی آیفون ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: متوسط
  • مدت آموزش: 40 تا 50 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Cinema4D
  1. وارد کردن تصاویر مرجع

گام اول

با استفاده از دکمه میانی ماوس، روی صفحه کلیک می کنیم. به این ترتیب، چهار تا نما باز میشن. با استفاده از ماوس، نمای Right یا راست رو انتخاب می کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی آیفون – قسمت اول

گام دوم

وارد تب Attributes و مسیر Mode > View Settings میشیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی آیفون – قسمت اول

گام سوم

دکمه Back رو انتخاب کرده و روی دکمه ای که کنار Image قرار داره، کلیک می کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی آیفون – قسمت اول

گام چهارم

تصویر مرجع رو انتخاب کرده و باز می کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی آیفون – قسمت اول

گام پنجم

بعد از اینکه تصویر در پس زمینه ظاهر شد، می تونیم Transparency یا میزان شفافیت تصویر رو تغییر بدیم. این طوری کار مدل سازی راحت تر پیش میره.

موقعیت و اندازه تصویر مرجع رو هم می تونیم تغییر بدیم. برای اینکار از Offset X و Offset Y و Size X و Size Y استفاده می کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی آیفون – قسمت اول

  1. مدل سازی بدنه آیفون

گام اول

برای شروع مدل سازی، از بدنه آیفون شروع می کنیم. Cube رو از نوار منوی بالا انتخاب کرده و مکعب رو رسم می کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی آیفون – قسمت اول

گام دوم

وارد نمای Front میشیم و با استفاده از مکعب و تصویر مرجع، مدل سازی رو شروع می کنیم. ابزار Scale رو برداشته و شکل مکعب رو با شمل آیفون در تصویر، هماهنگ می کنیم.

وارد سایر نماها هم شروع و همین کار رو توی این نماها هم تکرار می کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی آیفون – قسمت اول

گام سوم

همچنان که شی انتخاب شده، روی دکمه Make Editable کلیک می کنیم. به این ترتیب، می تونیم مدل رو بعدها هم ادیت کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی آیفون – قسمت اول

گام چهارم

ابزار Edge Selection رو بر می داریم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی آیفون – قسمت اول

گام پنجم

با استفاده از ابزار Edge Selection، تمام زوایای شی رو انتخاب می کنیم. لبه های انتخاب شده توی تصویر زیر هایلایت شدن.

آموزش Cinema4D : مدل سازی آیفون – قسمت اول

گام ششم

بعد از انتخاب لبه ها، روی اون ها کلیک راست می کنیم. به این ترتیب، یک منو ظاهر میشه. Bevel رو از داخل این منو انتخاب می کنیم.

گام هفتم

توی پنجره Adjustment، تنظیمات زیر رو وارد می کنیم.

Bevel Mode روی Chamfer

Offset Mode روی Fixed Distance

Offset روی 31cm

Subdivision روی 10

Depth روی 100 درصد

گام هشتم

توی تصویر زری می تونین لبه هایی که تغییر می کنن رو مشاهده کنین.

گام نهم

روی فلش مشکی کوچک پایین سمت  راست ابزار Bend در نوار ابزار کلیک می کنیم. بعد هم Bevel رو از لیست انتخاب می کنیم.

گام دهم

ابزار Bevel رو انتخاب کرده و اون رو روی شی مکعب درگ می کنیم.

گام یازدهم

مطمئن میشیم که ابزار Bevel انتخاب شده باشه. بعد هم تنظیماتی که در زیر می بینین رو وارد می کنیم.

Use Angle رو تیک می زنیم

Angle Threshold روی 68 درجه

Bevel Mode روی Chamfer

Offset Mode روی Radial

Offset روی 8cm

Subdivision روی 6

گام دوازدهم

نتیجه رو در زیر می بینین. به این ترتیب، شی صاف و صیقلی تر از قبل میشه. این ویژگی با ویژگی آیفون 8 کاملا هماهنگی داره.

گام سیزدهم

Bevel Subdivision رو روی 1 قرار میدیم.

گام چهاردهم

نتیجه به صورت زیر در میاد.

  1. مدل سازی صفحه نمایش آیفون

گام اول

برای شروع مدل سازی صفحه نمایش آیفون، Cube رو از نوار منوی بالا انتخاب می کنیم. بعد هم این مکعب رو رسم می کنیم.

گام دوم

از تصویر مرجع آیفون از نمای Front یا جلو استفاده می کنیم. ابزار Scale رو برداشته و شکل مکعب رو با شکل صفحه نمایش آیفون تصویر مرجع، هماهنگ می کنیم.

مطمئن میشیم که این کار رو برای سایر نماها هم تکرار کنیم.

گام سوم

بعد از تنظیم شکل و اندازه مکعب، ابزار Move رو برداشته و از این ابزار برای جا به جا کردن صفحه نمایش استفاده می کنیم.

  1. مدل سازی دکمه Home آیفون

گام اول

برای مدل سازی دکمه Home آیفون، این بار Cone رو از نوار منوی بالا انتخاب کرده و بعد هم این شکل رو رسم می کنیم.

گام دوم

ابزار Rotate رو برداشته و مخروط رو 90 درجه می چرخونیم. مطمئن میشیم که زاویه مخروط به سمت آیفون باشه.

Height یا ارتفاع اون رو کاهش و Radius یا شعاع نوک مخروط رو افزایش میدیم. به این ترتیب، قرار دادن دکمه آسان تر میشه.

گام سوم

توی این مرحله، با استفاده از تصویر مرجع و همچنین ابزار Scale، مخروز رو با اندازه دکمه Home آیفون، هماهنگ می کنیم.


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش سینما 4D – پک 1

– صفر تا صد آموزش سینما 4D – پک 2


گام چهارم

وارد نمای Perspective میشیم. ابزار Move رو برداشته و بعد هم این مخروط رو در محلی که می بینین، قرار میدیم.

  1. استفاده از Boole

گام اول

روی فلش مشکی کوچک پایین سمت راست ابزار Array که توی نوار منوی بالا قرار داره، کلیک می کنیم. Boole رو انتخاب می کنیم.

گام دوم

مخروط و بدنه آیفون رو انتخاب کرده و اون ها رو داخل Boole قرار میدیم. مطمئن میشیم که مخروط در زیر بدنه آیفون قرار گرفته باشه.

گام سوم

نتیجه به صورتی که در زیر می بینین، در میاد. بعد هم می تونیم موقعیت مخروط رو با استفاده از ابزار Move، تغییر بدیم.

گام چهارم

مطمئن میشیم که مخروط انتخاب شده باشه. بعد هم Phong رو از پنجره Adjustments انتخاب می کنیم. Phong Angle رو روی 45 درجه قرار میدیم.

  1. استفاده از Boole برای مدل سازی جزئیات آیفون

گام اول

برای اضافه کردن سایر جزئیات به آیفون، از قبلی لنز دوربین، و بلندگوی تماس، از شی هایی مثل استوانه، مخروط، مکعب، لوله و غیره استفاده می کنیم.

گام دوم

تمام شی های جدید رو با نگه داشتن دکمه Shift، انتخاب می کنیم. بعد هم Alt+G رو فشار داده و اون ها رو با هم دیگه گروه می کنیم. این گروه رو داخل Boole، زیر بدنه آیفون قرار میدیم.

گام سوم

نتیجه به صورت زیر در میاد. بعد هم موقعیت شی ها رو با استفاده از ابزار Move تغییر داده و اون ها رو در محل مورد نظر قرار میدیم.

  1. مدل سازی دکمه های آیفون

گام اول

با استفاده از شی هایی مثل استوانه، مخروط، مکعب، لوله و غیره، بقیه دکمه های آیفون رو مثل دکمه های روشن و خاموش و بلندی صدا رو مدل سازی می کنیم.

گام دوم

با استفاده از ابزارهای Move و Rotation، دکمه ها رو در محل مناسب قرار میدیم.

گام سوم

وارد سایر نماها میشیم و دکمه ها رو در موقعیت صحیح قرار میدیم.

یادتون باشه که برای این کار از تصویر مرجع هم کمک بگیرین.

  1. مدل سازی دوربین آیفون

گام اول

با استفاده از شکل های مناسب، دوربین آیفون رو هم مدل سازی می کنیم. برای مدل سازی حفره ها از طریق ابزار Boolean، از شکل های استوانه کمک می گیریم.

با کمک تصویر مرجع هم از اندازه و موقعیت شی مطمئن میشیم.

گام دوم

وارد نمای Back یا پشت میشیم. با استفاده از ابزار Rotate، در صورت لزوم، شکل های دوربین رو 180 درجه می چرخونیم. همون طور که می بینین، از ابزار Move هم استفاده می کنیم و شکل ها رو در محل مناسب روی بدنه آیفون قرار میدیم.

شکل ها باید داخل بدنه آیفون به ترتیب صحیح قرار بگیره.

گام سوم

هر دو تا حفره دوربین رو انتخاب می کنیم. همون طور که می بینین، اون ها رو با عنوان 01.1 و 02.1  نام گذاری می کنیم.

توی این لیست، اون ها رو توی گروه Boole جا به جا می کنیم.

تمام شی ها باید زیر شی بدنه آیفون قرار بگیره.

گام چهارم

بعد از اینکه شکل ها رو داخل گروه Boole قرار دادیم، نتیجه به صورت زیر در میاد.

گام پنجم

با استفاده از همون تکنیک هایی که بالا شرح داده شد، حفره های دیگه ای رو به آیفون اضافه می کنیم.

دو تا مخروط درست کرده و اون ها رو بالای شکل دوربین قرار میدیم.

گام ششم

یک گروه Boole جدید درست می کنیم.

گام هفتم

یک گروه Boole جدید درست کرده و شی ها رو داخل این گروه قرار میدیم.

امیدواریم ” آموزش Cinema4D : مدل سازی آیفون ”  برای شما مفید بوده باشد…


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش سینما 4D – پک 1

– صفر تا صد آموزش سینما 4D – پک 2


توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: