آموزش Cinema4D : مدل سازی نینتندو سوئیچ – قسمت سوم

آموزش Cinema4D : مدل سازی نینتندو سوئیچ – قسمت سوم

آموزش Cinema4D : مدل سازی نینتندو سوئیچ قسمت سوم

توی این آموزش، مدل سازی نینتندو سوئیچ رو با Cinema4D با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین ادامه بدیم!

با ” آموزش Cinema4D : مدل سازی نینتندو سوئیچ ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: متوسط
  • مدت آموزش: ۶۰ تا ۸۰ دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Cinema4D

” آموزش Cinema4D : مدل سازی نینتندو سوئیچ – قسمت اول “

” آموزش Cinema4D : مدل سازی نینتندو سوئیچ – قسمت دوم “

  1. مدل سازی دسته بازی

گام اول

روی فلش کوچک کنار دکمه Cube کلیک کرده و Cylinder رو از لیست Options انتخاب می کنیم. بعد هم استوانه رو روی صفحه رسم می کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی نینتندو سوئیچ – قسمت سوم

گام دوم

حالا ابزار Scale رو برداشته و اندازه استوانه رو کاهش میدیم طوری که با دسته بازی تصویر مرجع، هماهنگ پیدا کنه.

آموزش Cinema4D : مدل سازی نینتندو سوئیچ – قسمت سوم

گام سوم

با استفاده از ابزار Move، استوانه رو سر جای خودش قرار میدیم. از پس زمینه تصویر مرجع در نمای Front کمک می گیریم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی نینتندو سوئیچ – قسمت سوم

گام چهارم

وارد نمای Perspective میشیم. ابزار Scale رو برداشته و ضخامت استوانه رو کاهش میدیم. برای این کار، روی محور Z کلیک و درگ می کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی نینتندو سوئیچ – قسمت سوم

گام پنجم

استوانه رو Duplicate کرده و با استفاده از ابزار Scale، اندازه اون رو کاهش میدیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی نینتندو سوئیچ – قسمت سوم

گام ششم

هر موقع از اندازه استوانه راضی بودیم، ابزار Scale رو بر می داریم و با استفاده از اون، طول استوانه رو روی محور Z افزایش میدیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی نینتندو سوئیچ – قسمت سوم

گام هفتم

هر دو استوانه رو بالای سطح دسته بازی قرار میدیم. بعد  از قرار دادن دسته بازی در محل مورد نظر، استوانه بالا رو انتخاب کرده و اون رو Duplicate می کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی نینتندو سوئیچ – قسمت سوم

گام هشتم

استوانه جدید رو بالایه سطح Joy-Con قرار میدیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی نینتندو سوئیچ – قسمت سوم

گام نهم

یکی از استوانه ها رو بار دیگه Duplicate می کنیم. ابزار Scale رو برداشته و اندازه اون رو کاهش میدیم. استوانه کوچکتر رو بالای دسته قرار میدیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی نینتندو سوئیچ – قسمت سوم

گام دهم

با استفاده از ابزار Boolean، یک خط برش با کمک دو تا استوانه بالا ایجاد می کنیم. مطمئن میشیم که استوانه کوچک تر زیر استوانه بزرگ تر قرار داشته باشه.

آموزش Cinema4D : مدل سازی نینتندو سوئیچ – قسمت سوم

  1. اضافه کردن دکمه های بیشتر

گام اول

وارد نوار منوی بالا میشیم. Cube رو انتخاب کرده و یک مکعب روی صفحه رسم می کنیم.

گام دوم

با استفاده از ابزار Scale، اندازه مکعب رو به اندازه دکمه Capture کاهش میدیم. برای این کار از تصویر مرجع کمک می گیریم.

ابزار Move رو برداشته و معکب رو در محل مورد نظر قرار میدیم.

گام سوم

زوایای مکعب رو با استفاده از ابزار Bevel به صورت منحنی در میاریم.

گام چهارم

با استفاده از ابزار Move، مکعب رو بالای سطح Joy Con قرار میدیم.

گام پنجم

یک مکعب جدید درست کرده و زوایای اون رو با استفاده از ابزار Bevel، انحنا میدیم. با استفاده از ماوس کلیک و درگ کرده و اندازه منحنی رو طوری تنظیم می کنیم که به صورت دایره در بیاد.

گام ششم

با استفاده از ابزار Selection، نیمی از شی رو انتخاب کرده و اون رو به سمت چپ می بریم. به این ترتیب، دکمه – درست میشه.

گام هفتم

وارد نمای Perspective میشیم. با استفاده از ابزار Move، همون طور که می بینین، دکمه رو بالای سطح Joy Con قرار میدیم.

گام هشتم

بعد از اینکه تمام دکمه ها سر جای خودشون قرار گرفتن، نتیجه به صورت زیر در میاد.


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش سینما ۴D – پک ۱

– صفر تا صد آموزش سینما ۴D – پک ۲


 

  1. Duplicate کردن دسته بازی

گام اول

تمام شی های مربوط به دسته بازی رو با همدیگه گروه می کنیم. برای این کار، دکمه های Alt+G روی کیبورد رو فشار میدیم. به این ترتیب، یک Null Object درست میشه.

این Null Object جدید رو Duplicate می کنیم. Ctrl رو نگه می داریم و با استفاده از ابزار Move و  ماوس، کلیک و درگ می کنیم.

گام دوم

دسته بازی رو در محل مورد نظر قرار میدیم.

  1. مدل سازی دکمه +

گام اول

دکمه – رو Duplicate کرده و اون رو به محل مورد نظر می بریم.

گام دوم

این دکمه رو Duplicate می کنیم. همون طور که می بینین، با استفاده از ابزار Rotate و ابزار Move، دکمه + رو درست می کنیم.

گام سوم

صفحه نمایش رو از حالت انتخاب خارج می کنیم. بعد از اینکه تمام دکمه ها و دسته های بازی سر جای خودشون قرار گرفتن، شکل از نینتندو به صورت زیر در میاد.

  1. اضافه کردن جزئیات پایین صفحه

گام اول

شی های یک طرف رو Joy Con رو Duplicate کرده و اون ها رو ۹۰ درجه روی محور Z می چرخونیم تا به شکل زیر در بیاد.

گام دوم

گروه شی ها رو پایین صفحه و بالای صفحه نمایش قرار میدیم. بعد از قرار گرفتن Null Object در محل مورد نظر، گروه رو Duplicate می کنیم.

گام سوم

گروه جدید رو انتخاب کرده و اون رو ۱۸۰ درجه می چرخونیم.

گام چهارم

تمام شی ها رو با همدیگه گروه کرده و اون رو وسط صفحه نمایش قرار میدیم.

  1. آخرین اصلاحات

گام اول

تمام شی های مربوط به Joy Con رو انتخاب کرده و اون ها رو توی گروه های جداگانه قرار میدیم. یک گروه برای سمت راست و یک گروه برای سمت چپ درست می کنیم.

با استفاده از ابزار Move، هر کدوم از Joy Con ها رو به صورت زیر جا به جا می کنیم.

گام دوم

Joy Con سمت راست رو روی محور Y جا به جا می کنیم. موقعیت های مختلف رو با استفاده از ابزار Move امتحان می کنیم.

” آموزش Cinema4D : مدل سازی نینتندو سوئیچ – قسمت چهارم ”


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش سینما ۴D – پک ۱

– صفر تا صد آموزش سینما ۴D – پک ۲


 

0نظرات
دیدگاه خود را بنویسید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *