آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

دسته بندی :گرافیک سه بعدی 4618
آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی قسمت سوم بخش اول

توی این آموزش، طراحی خرس عروسکی رو با استفاده از نرم افزار Maya با هم می بینیم و با تکنیک های مختلف این کار، آشنا میشیم. بیاین شروع کنیم!

با ” آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: متوسط
  • مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Autodesk Maya

” آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت اول “

” آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت دوم “

  1. کشیدن Poly Mesh بدن

گام اول

مایا رو باز می کنیم. فایل خرس عروسکی رو که از آموزش قبل ذخیره کرده بودیم، باز می کنیم.

 آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام دوم

همون طور که توی تصویر زیر می بینین، وارد Rendering Mode میشیم.

 آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام سوم

توی نمای Perspective، وارد مسیر Texturing > 3D Paint Tool میشیم و روی مربع کنارش کلیک می کنیم.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام چهارم

بعد از باز شدن 3D Paint Tool Attribute، اگه سعی کنیم روی بدن بکشیم، Stroke متقاطع قلمو اجازه این کار رو بهمون نمیده. تا زمانی که یک Texture Map اعمال نکنیم، نمی تونیم این کار رو انجام بدیم.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام پنجم

Files Textures توی منو رو باز می کنیم. روی دکمه Assign/Edit Texture کلیک می کنیم تا یک Texture Map روی مش انتخاب شده، اعمال بشه.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام ششم

توی پنجره Assign/Edit File Textures، عدد 1024 رو به Size X و Y اختصاص میدیم و بعد روی دکمه Assign/Edit Textures کلیک می کنیم.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام هفتم

بعد از ایجاد texture Map، حالا می تونیم روی بدن بکشیم.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام هشتم

توی پنل Color، رنگ مورد نظر رو مشخص می کنیم و شروع می کنیم به کشیدن رو سطح بدن خرس عروسکی مون.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام نهم

رنگ مورد نظر رو می تونیم برای فیلد Flood Color هم در نظر بگیریم. بعد هم روی دکمه Flood Paint کلیک کنیم تا رنگ مشخص شده، کل سطح رو بپوشونه.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام دهم

بعد از نقاشی بدن، روی دکمه Save Texture کلیک می کنیم تا ذخیره بشه.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام یازدهم

برای نقاشی متقارن، منوی Stroke رو با می کنیم و امکان Reflection و X Axis رو فعال می کنیم.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام دوازدهم

رنگ سفید رو از بخش Color انتخاب می کنیم و همون طور که می بینین، روی کف پاها می کشیم.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام سیزدهم

پنجره UV Tetxure Editor رو باز می کنیم و وارد مسیر Polygon > UV Snapshot میشیم تا Uvs Map رو ذخیره کرده باشیم.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام چهاردهم

توی پنجره UV Texture Editor، عدد 1024 رو به Size X و Y اختصاص میدیم و فرمت رو روی PNG قرار میدیم. بعد هم روی Ok کلیک می کنیم تا UV Map ذخیره بشه.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام پانزدهم

فایل ذخیره شده رو توی فتوشاپ باز می کنیم.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام شانزدهم

برای اضافه کردن جزئیات بیشتر، به شکلی که می بینین، توی فتوشاپ می کشیم.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام هفدهم

به این ترتیب، کار نقاشی Texture Map تمام میشه.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

  1. ایجاد Texture Map دهان

گام اول

توی مایا، دهان رو که Unwrap UV کرده بودیم رو توی UV Tetxure Editor باز می کنیم و برای کشیدن تکسچر، طبق مراحل قبل عمل می کنیم.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام دوم

رنگ سفید رو توی فتوشاپ اعمال می کنیم. به این ترتیب، تکسچر دهان به رنگ سفید در میاد.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام سوم

حالا می تونیم Texture Map رو توی مایا اعمال کنیم. به این ترتیب، خرس عروسکی مون به صورت زیر در میاد.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

  1. اعمال Shader روی چشم

گام اول

کره چشم رو انتخاب می کنیم. روی اون کلیک راست می کنیم و مسیر Assign favorite Material > Blinn رو دنبال می کنیم.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام دوم

توی پنل Blinn، رنگ خاکستری رو برای بخش Color در نظر می گیریم. Diffuse رو روی 0.050 و Eccentricity رو روی 0.130 و Specular Roll Off رو روی 0.700 و Specular Color رو روی سفید قرار میدیم.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام سوم

همین Blinn Shade رو روی نوک بینین هم اعمال می کنیم.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

  1. ایجاد Bald Map برای موها

گام اول

مش خرس عروسکی رو انتخاب می کنیم. وارد مسیر Texturing > 3D Paint Tool میشیم و روی مربع کنارش کلیک می کنیم.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام دوم

توی بخش Tool Settings، رنگ سفید رو برای Flood Color در نظر می گیریم. بعد هم روی دکمه Flood Paint کلیک می کنیم تا این رنگ روی کل مش اعمال بشه.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام سوم

یک قلموی سخت بر می داریم. هر جا که لازم هست رو به رنگ مشکی در میاریم.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام چهارم

وارد منوی Show میشیم و View Selected رو تیک می زنیم.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام پنجم

به این ترتیب، می تونیم روی نواحی که نمی خوایم مو اضافه کنیم، نقاشی بکشیم.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام ششم

بعد از کشیدن روی ناحیه صورت، فایل تکسچر رو با کلیک روی دکمه Save Texture توی پنل File Texture، ذخیره می کنیم.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام هفتم

فایل رو وارد فتوشاپ می کنیم.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام هشتم

برای فایل یک اسم میزاریم و روی دکمه Save کلیک می کنیم.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

گام نهم

به این ترتیب، Color Map و Bald Map ذخیره میشن.

آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش اول

” آموزش Maya : طراحی خرس عروسکی – قسمت سوم – بخش دوم “

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: