آموزش Photoshop : نحوه ایجاد افکت Sketch

دسته بندی :گرافیک دو بعدی 4921
آموزش Photoshop : نحوه ایجاد افکت Sketch

آموزش Photoshop : نحوه ایجاد افکت Sketch

توی این آموزش، نحوه ایجاد افکت Sketch یا طراحی رو با استفاده از نرم افزار Photoshop با هم می بینیم. بنابراین بیاین شروع کنیم!

با ” آموزش Photoshop : نحوه ایجاد افکت Sketch ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: مبتدی
  • مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Adobe Photoshop

افکت Sketch یا طراحی

افکت Sketch یا طراحی، یک تصویر معمولی رو به طراحی تبدیل می کنه. طوری که انگار یک هنرمند حرفه ای اون رو با دست کشیده. با استفاده از یک Layer Mask و یک قلموی Pencil- Texture یا مدادی میشه خیلی سریع و راحت به همچین افکتی رسیده. موقع ایجاد این افکت، باید مطمئن باشیم که از اصول طراحی سنتی تبعیت می کنیم تا افکت مون ظاهری واقعی کسب کنه.

اول از همه، width یا عرض بوم رو افزایش میدیم. توی این آموزش، من عرض بوم رو روی 15 اینچ تنظیم کردم. این طوری فضای کافی در اختیار تصویرم قرار می گیره. یک لایه جدید درست می کنیم و اون رو به رنگ سفید در میاریم و زیر تصویر درگ می کنیم. لایه تصویر رو انتخاب می کنیم. میریم سراغ Image Adjustments و Hue and Saturation رو پیدا می کنیم. Saturation رو روی -100 قرار میدیم و تصویر رو سیاه و سفید می کنیم. یک Layer Mask به لایه تصویر اضافه می کنیم و رنگ مشکی رو به عنوان رنگ Fill ماسک در نظر می گیریم تا تصویرمون ناپدید بشه.
حالا ابزار Brush رو بر می داریم. از یک قلموی مسطح، کند، سخت و کوچک استفاده می کنیم و شروع می کنیم به کشیدن رنگ سفید روی لایه ماسک مشکی. با ضربه های بزرگ شروع می کنیم تا تصویر کمک کم از زیر ماسک ظاهر بشه. اندازه قلمو رو کم می کنیم و ضربه ها رو روی مرکز چهره متمرکز می کنیم تا جزئیات بیشتری آشکار بشه. بعد هم از ابزار Eraser برای محو لبه های سخت استفاده می کنیم.
برای افزایش کنتراست، یک Levels Adjustment Layer جدید درست می کنیم. یک لایه جدید اضافه می کنیم و اون رو به رنگ خاکستری روشن در میاریم. Blending Mode این لایه رو روی Multiply قرار میدیم. همین!

آموزش Photoshop : نحوه ایجاد افکت Sketch

امیدواریم ” آموزش Photoshop : نحوه ایجاد افکت Sketch ”  برای شما مفید بوده باشد…

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش فتوشاپ

– صفر تا صد آموزش  فتوشاپ در عکاسی

 جادوی فتوشاپ پک 1

 جادوی فتوشاپ پک 2

صفر تا صد آموزش دیجیتال پینتینگ – پک 1

صفر تا صد آموزش دیجیتال پینتینگ – پک 2

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: