آموزش گام به گام Maya : درس دوازدهم – لایه های انیمیشن

آموزش گام به گام Maya : درس دوازدهم – لایه های انیمیشن

آموزش گام به گام Maya : درس دوازدهم لایه های انیمیشن

به درس دوازدهم از سری آموزش های گام به گام Maya خوش آمدید. در این درس با لایه های انیمیشن آشنا می شویم.

درس اول : ” آموزش گام به گام Maya : درس اول – مجموعه منوها اختصاصی “

درس دوم : ” آموزش گام به گام Maya : درس دوم – آشنایی با مدیریت Menu Set های اختصاصی “

درس سوم : ” آموزش گام به گام Maya : درس سوم – آشنایی با Menu Set Editor “

درس چهارم : ” آموزش گام به گام Maya : درس چهارم – آشنایی با منوهای Marking – قسمت اول “

درس پنجم : ” آموزش گام به گام Maya : درس پنجم – آشنایی با منوهای Marking – قسمت دوم “

درس ششم : ” آموزش گام به گام Maya : درس ششم – آشنایی با Attribute Editor “

درس هفتم : ” آموزش گام به گام Maya : درس هفتم – آشنایی با نوار وضعیت یا Status Line “

درس هشتم : ” آموزش گام به گام Maya : درس هشتم – آشنایی با Tool Settings و Action ” 

درس نهم : ” آموزش گام به گام Maya : درس نهم – آشنایی با Channel Box ” 

درس دهم : ” آموزش گام به گام Maya : درس دهم – آشنایی با Layer Editor و Key “

درس یازدهم : ” آموزش گام به گام Maya : درس یازدهم – سازمان دهی اشیا در لایه ها “

لایه های انیمیشن، امکان ایجاد و ادغام چندین سطح از انیمیشن رو در صحنه فراهم می کنند. برای سازمان دهی کی فریم جدیدی از انیمیشن یا کی فریم کردن بالای انیمیشن موجود بدون رونوشت مجدد انیمیشن اصلی می تونیم این لایه ها رو درست کنیم.

آموزش گام به گام Maya : درس دوازدهم – لایه های انیمیشن

داخل لایه های انیمیشن، انیمیشن صحنه وجود داره. این لایه ها داخل Animation Layer Editor دیده میشن که بسته به تنظیمات مختلف، با هم ادغام شده و یک انیمیشن رو ایجاد می کنن.

آموزش گام به گام Maya : درس دوازدهم – لایه های انیمیشن

فرض کنین انیمیشنی از دویدن و پریدن یک کاراکتر داریم و قصد داریم یک لایه انیمیشن جدید درست کرده و تغییراتی رو توی پریدن کاراکتر ایجاد کنیم. برای این کار می تونیم انیمیشن اصلی رو تماشا کرده و نقطه ای که کاراکتر شروع به پریدن می کنه رو پیدا کرده و کلیدهایی رو روی یک لای جدید ایجاد کرده و پریدن کاراکتر رو اصلاح کنیم. اگه بخوایم حرکت پریدن رو اصلاح کنیم، می تونیم لایه های انیمیشن رو با هم ادغام کنیم. اگه بخوایم انیمیشن اصلی بدون تغییر باقی بمونه، می تونیم لایه رو Discard کنیم.

ممکن هست که با امکان لایه بندی توی برنامه های ۲D آشنا باشین. علاوه بر این امکان، مایا امکانات زیر رو هم برامون فراهم می کنه:

  • اصلاح انیمیشن بدون رونوشت منحنی های اصلی
  • دنبال کردن کی فریم هایی که برای اشیا و امکانات مختلف تنظیم شده ان
  • تنظیم اجزای خاصی از صحنه بدون تغییر سایر اجزا
  • اختصاص یک یا چند شی به لایه های جداگانه
  • سازمان دهی لایه ها از طریق Parent کردن
  • ایجاد انیمیشن هایی با استفاده از لایه های Parenting و رونوشت لایه ها و امکانات مختلف
  • سازمان دهی مجدد و تغییر ترتیب لایه ها
  • Mute و Unmute کردن هر لایه
  • ایجاد تغییر و مقایسه تغییرات در لایه های مختلف
  • مشاهده تغییرات
  • ادغام لایه ها با هم

Animation Layer Editor، تمام ابزارها و امکانات مورد نیاز برای ایجاد لایه های مختلف انیمیشن رو در اختیار ما قرار میده.

نکته: در Time Editor می تونیم لایه هایی رو به انیمیشن موجود اضافه کنیم. اما برای این کار، باید از Time Editor Clip Layers استفاده کنیم.

در این درس با لایه های انیمیشن  آشنا شدیم. در درس بعد به ” آموزش گام به گام Maya : درس سیزدهم – Time Editor ” (به زودی) می پردازیم.

امیدواریم ” آموزش گام به گام Maya : درس دوازدهم – لایه های انیمیشن ”  برای شما مفید بوده باشد…


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

صفر تا صد آموزش مایا – پک ۱

صفر تا صد آموزش مایا – پک ۲

صفر تا صد آموزش آرنولد در مایا

صفر تا صد آموزش ریگینگ کاراکتر در مایا

صفر تا صد آموزش تری دی مکس

صفر تا صد آموزش زیبراش

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک ۱

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک ۲


توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

مطالب مرتبط

0نظرات
دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال رایگان تمام سفارشات به سراسر کشور + تا 35 درصد تخفیف ویژه در خرید همزمان چند محصول! حتما کلیک کنید! رد کردن