آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت دوم
آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت دوم
توی این آموزش، تخریب اشیا با RayFire رو با 3Ds Max با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین ادامه بدیم!
با ” آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire ” با ما همراه باشید…
- سطح سختی: متوسط
- مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه
- نرم افزار استفاده شده: 3Ds Max
” آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت اول “
آماده سازی صحنه
گام اول
تری دی مکس رو باز می کنیم.
گام دوم
وارد مسیر Create > Standard Primitives > Plane میشیم و یک پلان رسم می کنیم.
گام سوم
وارد مسیر Create > Standard Primitives > Box میشیم و یک مکعب رسم می کنیم.
گام چهارم
وارد مسیر Create > Standard Primitives میشیم و یک کره رسم می کنیم.
گام پنجم
دکمه Auto Key رو فعال می کنیم. به این ترتیب، موقعیت توپ رو به صورتی که از فریم 0 تا 15 از دیوار عبور کنه، Animate میشه.
شکست دیوار
گام اول
وارد مسیر Create > RayFire میشیم.
گام دوم
وارد مسیر RayFire > Open RayFire Floater میشیم.
گام سوم
همچنان که دیوار انتخاب شده، وارد مسیر Dynamic/ Impact Objects میشیم و روی Add کلیک می کنیم.
گام چهارم
توپ و پلان رو انتخاب می کنیم. وارد پنجره Static & Kinematic Objects میشیم و روی Add کلیک می کنیم.
توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:
– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس
– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در 3Ds Max
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 1
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 2
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 1
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 2
– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس
– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس
گام پنجم
وارد تب Fragments میشیم. Fragmentation Type رو روی Voronoi-Unifom و Iteration رو روی 10 قرار میدیم و روی Fragments کلیک می کنیم.
گام ششم
یک بار دیگه وارد تب Object میشیم و روی دکمه Clear کلیک می کنیم و به این ترتیب، تمام شی ها رو از توی لیست Dynamic/ Impact Objects حذف می کنیم.
گام هفتم
تکه ای که می بینین رو انتخاب می کنیم. روی دکمه Add کلیک کرده و شی های انتخاب شده رو به لیست اضافه می کنیم.
این قسمت به این دلیل انتخاب شده که توپ باهاش برخورد می کنه و اون رو تکه تکه می کنه.
گام هشتم
بقیه تکه ها رو انتخاب می کنیم. وارد پنجره Static & Kinematic Objects میشیم و روی Add کلیک می کنیم.
شبیه سازی تخریب دیوار
گام اول
وارد تب Physics از بخش Demolition Properties میشیم و امکان Demolish Geometry رو فعال می کنیم.
گام دوم
به این دلیل که امکان Demolish Geometry فعال هست، Preview کار نمی کنه. روی دکمه Bake کلیک می کنیم.
گام سوم
از اونجایی که می بینین، تکه هاخ خیلی درشت ان.
گام چهارم
Material Solidity رو روی 0.1 تنظیم می کنیم.
گام پنجم
یک بار دیگه روی دکمه Bake کلیک می کنیم. این بار تکه ها کوچک تر شدن.
” آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت سوم “
توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:
– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس
– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در 3Ds Max
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 1
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 2
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 1
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 2
– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس
– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس
دوره های آموزشی مرتبط
350,000 تومان
350,000 تومان
350,000 تومان
390,000 تومان
390,000 تومان
قوانین ارسال دیدگاه در سایت