آموزش 3Ds Max : مدل سازی چراغ نئون

دسته بندی :گرافیک سه بعدی 2431

آموزش 3Ds Max : مدل سازی چراغ نئون

توی این آموزش، مدل سازی چراغ نئون رو با 3Ds Max با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین شروع کنیم!

با ” آموزش 3Ds Max : مدل سازی چراغ نئون ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: مبتدی
  • مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: 3Ds Max

گام اول

تری دی مکس رو باز می کنیم.

گام دوم

توی نمای Front یا جلو کلیک کرده و Alt+W رو فشار میدیم.

میریم سراغ Shapes و Line رو انتخاب می کنیم.

نیمی از شکل رو درست کرده و اون رو به Lathe Modifier اضافه می کنیم. منحنی ها رو به شکل زیر رسم می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی چراغ نئون

گام سوم

دکمه Modifier رو می زنیم و بعدهم از پارامترهای Line، گزینه Vertex رو انتخاب می کنیم. روی راس زاویه کلیک راست کرده و Smooth رو انتخاب می کنیم. بعد هم بقیه رئوس رو انتخاب و جا به جا می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی چراغ نئون

گام چهارم

بعد از درست کردن شکل مورد نظر، میریم سراغ لیست Modifier و Lathe رو انتخاب می کنیم. تنظیمات رو به شکل زیر انجام میدیم.

Weld Core رو فعال می کنیم

Segments روی 32

Direction روی Y

Align روی Min

برای مشاهده شکل از هر چهار نما، Alt+W رو فشار میدیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی چراغ نئون

گام پنجم

وارد نمای Front میشیم و یک خط مستقیم وسط شکل قبلی رسم می کنیم. اون رو به سمت زاویه انحنا میدیم و روی آخرین راس کلیک راست می کنیم.

یک Lathe Modifier دیگه اعمال می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی چراغ نئون

گام ششم

وارد پنل Shapes میشیم و Text رو انتخاب می کنیم. متن مورد نظر رو با فونت دلخواه تایپ می کنیم.

Size رو روی 100 قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی چراغ نئون

گام هفتم

دکمه Modify رو می زنیم و Rendering رو فعال می کنیم. Thickness رو روی 3.0 و Sides رو روی 25 قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی چراغ نئون

گام هشتم

میریم سراغ پنل Modify و یک Shell Modifier اضافه می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی چراغ نئون

گام نهم

وارد نمای Top میشیم و در حالی که Shift رو نگه داشتیم، متن رو به سمت راست می بریم و بعد هم وارد Clone Options میشیم و Copy رو انتخاب کرده و Ok می زنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی چراغ نئون

گام دهم

حالا فقط باید متن قبلی رو تغییر بدیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی چراغ نئون

گام یازدهم

برای اینکه نئون ظاهر واقعی تری داشته باشه، Edit Poly رو از لیست Modify انتخاب کرده و بعد هم Vertex رو می زنیم و رئوس پایین رو انتخاب کرده و اون ها رو حذف می کنیم. رئوس میانی D رو هم حذف می کنیم.

روی Edit Poly کلیک کرده و Mode رو می بندیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی چراغ نئون


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در 3Ds Max

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 1

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 2

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 1

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 2

– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس


گام دوازدهم

وارد نمای Left میشیم. حروف رو جا به جا می کنیم تا بهتر بتونیم روی حرف D کار کنیم. می خوایم یک خط با پنج تا راس درست کنیم.

گام سیزدهم

Render رو فعال کرده و Thickness رو روی 2 قرار میدیم. بعد هم یک Shell Modifier اضافه می کنیم.

گام چهاردهم

خط رو می چرخونیم و اون رو  در موقعیت صحیح قرار میدیم.

گام پانزدهم

خط رو کپی کرده و در کنار قرار میدیم.

گام شانزدهم

همین کار رو برای 3 هم انجام میدیم. راس پایین روی خط رو بالا می بریم تا نتیجه به صورت زیر در بیاد.

گام هفدهم

باید یک Curve Line یا خط منحنی اضافه کنیم. وارد Vertex Mode میشیم و روی دکمه Modify کلیک کرده و بعد هم روی هر کدوم از راس ها کلیک کرده و اون ها رو Smooth کرده یا جا به جا می کنیم.

گام هجدهم

یک مکعب که فقط ضلع بالا و پایین رو داره درست می کنیم. یک Target Camera و Omni Light اضافه می کنیم. Ray Traced Shadow رو فعال کرده و Intensity رو روی 0.1 قرار میدیم.

گام نوزدهم

دکمه M رو فشار میدیم و وارد Material Editor میشیم.

گام بیستم

دکمه Render رو می زنیم و Renderer رو روی Mental Ray قرار میدیم.

گام بیست و یکم

Indirect Illumination رو روی Final Gather قرار میدیم. Rays per PG point رو روی 300 و Diffuse Bounces رو روی 2 قرار میدیم و تمام!

نتیجه

امیدواریم ” آموزش 3Ds Max : مدل سازی چراغ نئون ”  برای شما مفید بوده باشد…


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در 3Ds Max

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 1

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 2

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 1

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 2

– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس


توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: