آموزش Cinema4D : مدل سازی درخت Low Poly – قسمت دوم

دسته بندی :گرافیک سه بعدی 4516
آموزش Cinema4D : مدل سازی درخت Low Poly – قسمت دوم

آموزش Cinema4D : مدل سازی درخت Low Poly قسمت دوم

توی این آموزش، مدل سازی درخت Low Poly رو با Cinema4D با هم می بینیم. از این درخت می تونیم توی بازی های ویدئویی، مدل سازی گرافیکی و غیره استفاده کنیم.

با ” آموزش Cinema4D : مدل سازی درخت Low Poly ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: متوسط
  • مدت آموزش: 40 تا 50 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Cinema4D

” آموزش Cinema4D : مدل سازی درخت Low Poly – قسمت اول “

گام نهم

کره رو انتخاب می کنیم و بعد هم میریم سراغ ابزار Scale. مطمئن میشیم که دکمه Model انتخاب شده باشه. بعد هم ابزار Scale رو بر می داریم و شکل کره رو تغییر میدیم. تا زمانی که به نتیجه دلخواه نرسیدیم، به این کار ادامه میدیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی درخت Low Poly – قسمت دوم

گام دهم

ابزار Move رو بر می داریم و کره رو به درستی روی درخت قرار میدیم. با کمک هر چهار تا نما می تونیم این کار رو بهتر انجام بدیم. برای این کار، روی دکمه میانی ماوس کلیک می کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی درخت Low Poly – قسمت دوم

گام یازدهم

شکل کره رو Duplicate می کنیم. برای این کار، Ctrl رو نکه می داریم و روی شکل کره کلیک و درگ می کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی درخت Low Poly – قسمت دوم

گام دوازدهم

با استفاده از ابزار Move، شکل جدید کره رو به یک موقعیت دیگه می بریم. ظاهر این کره جدید رو هم تغییر میدیم. برای این کار، Displacer رو انتخاب می کنیم و تنظیمات رو تغییر میدیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی درخت Low Poly – قسمت دوم

گام سیزدهم

باز هم کره های جدید رو Duplicate می کنیم و تا زمانی که به نتیجه دلخواه برسیم، شکل و موقعیت اون ها رو تغییر میدیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی درخت Low Poly – قسمت دوم

گام چهاردهم

همین مراحل بالا رو تکرار می کنیم و برگ هایی رو برای سایر شاخه های درخت ها هم درست می کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی درخت Low Poly – قسمت دوم

  1. گروه کردن شکل ها

گام اول

تمام شکل های کره رو که مربوط به برگ ها میشن رو انتخاب می کنیم. بعد هم دکمه Shift رو نگه می داریم و شکل ها رو انتخاب و گروه می کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی درخت Low Poly – قسمت دوم

گام دوم

همچنان که شکل ها انتخاب شدن، Alt+N رو می زنیم و همون طور که توی تصویر زیر می بینین، یک گروه جدید درست می کنیم.

گام سوم

با استفاده از ماوس، Null Group رو انتخاب می کنیم و بعد از انجام این کار هم عنوان مناسبی رو برای اون انتخاب می کنیم.

گام چهارم

همین کار رو برای هر گروه تکرار می کنیم.

  1. رنگ آمیزی شکل ها

گام اول

میریم سراغ پایین صفحه و روی دکمه Create کلیک می کنیم. به این ترتیب، می تونیم یک متریال جدید درست کنیم.

گام دوم

روی Material دابل کلیک می کنیم. به این ترتیب، یک پنجره جدید ظاهر میشه. تیک Reflectance رو بر می داریم.

گام سوم

Color رو انتخاب می کنیم. بعد همون طور که می بینین، روی مربعی که توی بالای پنجره قرار داره، دابل کلیک می کنیم.

گام چهارم

حالا رنگ مناسبی رو برای تنه درخت در نظر می گیریم. در نهایت، روی Ok کلیک می کنیم تا این رنگ انتخاب بشه.

گام پنجم

این متریال رو روی تنه درخت اعمال می کنیم. برای این کار، این متریال رو با استفاده از ماوس روی شکل مورد نظر کلیک و درگ می کنیم.

گام ششم

همین مراحل رو تکرار می کنیم. متریال های رنگی مختلفی رو برای برگ ها درست می کنیم و اون ها رو روی اون ها اعمال می کنیم.

گام هفتم

این متریال ها رو روی شکل ها اعمال می کنیم.

  1. اضافه کردن نور به صحنه

گام اول

یک زاویه مناسب در نظر می گیریم و برای این کار، صحنه رو جا به جا می کنیم. روی دکمه Camera که در بالا قرار داره کلیک می کنیم.

گام دوم

برای تنظیم نور اصلی، باید بریم سراغ دکمه Floor که توی نوار منوی بالا قرار داره. کلیک چپ می کنیم و Physical Sky رو از منو انتخاب می کنیم.

گام سوم

موقعی که دکمه Physical Sky از منوی سمت راست رو انتخاب می کنیم، یک منوی جدید پایین سمت راست صحنه ظاهر میشه. وارد تب Time and Location میشیم و زمان رو با استفاده از فلش های سمت راست و چپ انتخاب می کنیم. این طوری، نور صحنه هم تغییر می کنه و روشنایی بر اساس زمانی که انتخاب کردیم، تنظیم میشه.

گام چهارم

برای اضافه کردن نور بیشتر به صحنه، دکمه Add Light رو که توی نوار منوی بالای صحنه قرار داره، انتخاب می کنیم.

گام پنجم

به این ترتیب، یک Light Object درست میشه که می تونیم اون رو روی صحنه جا به جا می کنیم. نور رو با استفاده از ابزار Move توی موقعیت درست قرار میدیم.

گام ششم

برای اختصاصی کردن بیشتر نور، تنظیمات مرتبط با اون رو تغییر میدیم. مثلا اینجا من Intensity, Light Type, Color رو تغییر دادم.

  1. خروجی گرفتن از صحنه

گام اول

روی دکمه Render Settings کلیک می کنیم. همون طور که می بینین، این دکمه توی نوار منوی بالای صحنه قرار داره.

گام دوم

رزولوشن و طول و عرض تصویر رو انتخاب می کنیم. من ابعاد 1920 در 1200 پیکسل رو به همراه 72dpi در نظر گرفتم.

گام سوم

محل مورد نظر برای ذخیره شدن تصویر رو انتخاب می کنیم. عنوان مناسب رو براش درنظر می گیریم. Alpha Channel رو تیک می زنیم. این طوری اگه بخوایم بعدا می تونیم با استفاده از برنامه هایی مثل فتوشاپ، اون رو تغییر بدیم.

گام چهارم

میریم سراغ دکمه Effect که پایین سمت چپ قرار داره. Ambient Occlusion و Global Illumination رو از منو انتخاب می کنیم. این طوری این امکانات هم به خروجی اضافه میشه و می تونیم ازشون بهره ببریم.

گام پنجم

روی دکمه Render کلیک می کنیم و منتظر می مونیم تا فرآیند خروجی تمام بشه.

نتیجه

مدل سازی درخت Low Poly تمام شد. یادتون باشه که می تونین زاویه دوربین، نورپردازی و رنگ ها رو تغییر بدین. برای بهبود نتیجه هم می تونین از فتوشاپ استفاده کنین.

امیدواریم ” آموزش Cinema4D : مدل سازی درخت Low Poly ”  برای شما مفید بوده باشد…

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش سینما 4D – پک 1

– صفر تا صد آموزش سینما 4D – پک 2

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: