آموزش Cinema4D : مدل سازی ساعت زنگ دار – قسمت دوم

دسته بندی :گرافیک سه بعدی 2839

آموزش Cinema4D : مدل سازی ساعت زنگ دار قسمت دوم

توی این آموزش، مدل سازی ساعت زنگ دار رو با Cinema4D با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین ادامه بدیم!

با ” آموزش Cinema4D : مدل سازی ساعت زنگ دار ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: متوسط
  • مدت آموزش: 40 تا 50 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Cinema4D

” آموزش Cinema4D : مدل سازی ساعت زنگ دار – قسمت اول “

  1. مدل سازی زنگ ساعت

گام اول

نیم دایره رو 180 درجه می چرخونیم و شروع می کنیم به مدل سازی زنگ.

آموزش Cinema4D : مدل سازی ساعت زنگ دار – قسمت دوم

گام دوم

وارد نمای Front میشیم و از تصویر مرجع کمک می گیریم تا مطمئن بشیم که اندازه نیم کره با اندازه زنگ تصویر اصلی هماهنگ باشه.

آموزش Cinema4D : مدل سازی ساعت زنگ دار – قسمت دوم

گام سوم

Capsule رو از منوی Shapes انتخاب می کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی ساعت زنگ دار – قسمت دوم

گام چهارم

همچنان که این شکل انتخاب شده، تنظیمات رو به شکل زیر انجام میدیم.

Radius روی 10cm

Height روی 200cm

Height Segments روی 1

Cap Segments روی 8

Rotation Segments روی 36

Orientation روی +Y

آموزش Cinema4D : مدل سازی ساعت زنگ دار – قسمت دوم

گام پنجم

با استفاده از ابزار Move، کپسول رو به پایین می بریم. فقط همون طور که می بینین، یک مقدار از نوک اون رو بالای نیم کره باقی میزاریم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی ساعت زنگ دار – قسمت دوم

گام ششم

Capsule و Cloth Surface رو انتخاب می کنیم. با زدن Alt+G اون ها رو با همدیگه گروه کرده و با دابل کلیک روی اون، عنوان Null رو براش در نظر می گیریم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی ساعت زنگ دار – قسمت دوم

گام هفتم

مطمئن میشیم که این گروه انتخاب شده باشه. بعد هم با استفاده از ابزارهای Move و Rotation، اون رو در محل درست قرار میدیم. از تصویر مرجع به عنوان راهنما کمک می گیریم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی ساعت زنگ دار – قسمت دوم

گام هشتم

مجددا شکل استوانه رو ظاهر می کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی ساعت زنگ دار – قسمت دوم

گام نهم

بعد هم اون ها رو به شکل زیر جا به جا می کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی ساعت زنگ دار – قسمت دوم

  1. استفاده از Symmetry در سینمافوردی

گام اول

میریم سراغ نوار منوی بالا و  وارد مسیر Array > Symmetry میشیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی ساعت زنگ دار – قسمت دوم

گام دوم

گروه رو داخل Symmetry Modifier قرار میدیم.

گام سوم

نتیجه به صورت زیر در میاد.

  1. اضافه کردن پایه ها و سایر جزئیات

گام اول

برای مدل سازی پایه های ساعت زنگ دار از Capsule استفاده می کنیم. یک Capsule جدید درست کرده و با استفاده از ابزار Move و Rotate، اون رو جا به جا می کنیم.

Ctrl رو نگه می داریم و با استفاده از ابزار Move، این شی رو Duplicate می کنیم.

نسخه Duplicate شده رو با استفاده از ابزار Move و Rotate، جا به جا می کنیم.


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش سینما 4D – پک 1

– صفر تا صد آموزش سینما 4D – پک 2


گام دوم

پایه رو با استفاده از Symmetry Modifier، به صورتی که قبلا انجام دادیم، Duplicate می کنیم.

گام سوم

اندازه و شعاع پایه رو تنظیم می کنیم. برای این کار، همون طور که می بینین وارد تب Object از پنجره Properties میشیم.

گام چهارم

یک Capsule جدید درست کرده و اون رو بالای ساعت قرار میدیم.

گام پنجم

یک Sphere جدید درست کرده و اندازه اون رو با ابزار Scale کاهش میدیم. بعد هم اون رو بالای کپسول قرار میدیم.

  1. مدل سازی عقربه ها

گام اول

وارد مسیر Cube > Cylinder میشیم و یک استوانه جدید درست می کنیم.

گام دوم

میریم سراغ پنجره Properties و اندازه استوانه رو تغییر میدیم طوری که با تصویر مرجع هماهنگ بشه.

Radius روی 10cm

Height روی 10cm

Height Segments روی 1

Rotation Segments روی 60

Orientation روی +Y

گام سوم

همچنان که استوانه انتخاب شده، روی دکمه Make Editable کلیک می کنیم.

گام چهارم

برای ادیت بیشتر شکل، ابزار Points رو برداشته و بعد هم Rectangle Selection رو انتخاب می کنیم.

گام پنجم

وارد پنجره Properties میشیم و تیک Only Select Visible Elements رو بر می داریم. به این ترتیب، می تونیم تمام نقاط داخل محل انتخاب شده رو انتخاب کنیم.

گام ششم

با استفاده از ابزار Rectangle Selection، تمام نقاط نیمه پایینی استوانه رو انتخاب می کنیم.

ابزار Move رو برداشته و تمام نقاط انتخاب شده رو پایین برده و عقربه رو درست می کنیم.

گام هفتم

کل شی رو با استفاده از دکمه Model جا به جا می کنیم.

گام هشتم

عقربه رو با استفاده از ابزار Move در محل مناسب قرار میدیم.

گام نهم

با استفاده از ابزار Scale، اندازه اون رو با ساعت هماهنگ می کنیم.

گام دهم

حالا باید اون رو Duplicate کنیم. برای این کار، Ctrl رو نگه داشته و اون رو با ابزار Move درگ می کنیم تا Duplicate بشه.

گام یازدهم

هر دو عقربه رو با استفاده از ابزارهای Move و Rotation در محل مناسب قرار میدیم.

گام دوازدهم

یکی از عقربه ها رو با استفاده از ابزار Scale، کوچک تر می کنیم.

نتیجه

” آموزش Cinema4D : مدل سازی ساعت زنگ دار – قسمت سوم “


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش سینما 4D – پک 1

– صفر تا صد آموزش سینما 4D – پک 2


 

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: