آموزش Cinema4D : مدل سازی کوسن
آموزش Cinema4D : مدل سازی کوسن
توی این آموزش، مدل سازی کوسن رو با Cinema4D با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین شروع کنیم!
با ” آموزش Cinema4D : مدل سازی کوسن ” با ما همراه باشید…
- سطح سختی: مبتدی
- مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه
- نرم افزار استفاده شده: Cinema4D
گام اول
یک مکعب به ابعاد 760 در 280 در 760 سانتی متر درست کرده و اون رو به صورت 50 در 1 در 50 تقسیم می کنیم.
گام دوم
دکمه C رو زده و اون رو Editable می کنیم. ابزار Loop Selection رو بر می داریم.
گام سوم
تمام سطوح کناری مکعب رو انتخاب می کنیم.
گام چهارم
یک Cloth Tag به مکعب اضافه می کنیم. برای این کار، روی تب Objects کلیک راست کرده و Cloth رو از لیست Clothidle Tags انتخاب می کنیم.
گام پنجم
وارد تب Dresser میشیم و Dress Mode رو فعال می کنیم. Relax و Dress o Matic رو روی 35 و Width رو روی 5 سانتی متر قرار میدیم. روی دکمه Set در ردیف Seam Polys کلیک می کنیم.
گام ششم
روی دکمه Dress o Matic کلیک می کنیم.
گام هفتم
تگ Cloth رو حذف می کنیم.
گام هشتم
همچنان که کوسن انتخاب شده، وارد مسیر Character > Cloth NURBS میشیم. کوسن رو روی Cloth NURBS درگ می کنیم.
گام نهم
وارد مسیر File > New Materials میشیم و یک متریال جدید درست می کنیم.
گام دهم
روی Color Swatch کلیک کرده و رنگ مورد نظر رو انتخاب می کنیم. در نهایت، روی Ok کلیک می کنیم.
گام یازدهم
Bump Channel رو تیک می زنیم.
گام دوازدهم
روی فلش کنار Texture کلیک کرده و وارد مسیر Surfaces > Simple Noise میشیم.
گام سیزدهم
روی Simple Noise کلیک می کنیم.
گام چهاردهم
U و V Frequency رو روی 40 قرار میدیم.
گام پانزدهم
روی دکمه ای که در بالای Material Editor قرار داره، کلیک می کنیم.
توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:
– صفر تا صد آموزش سینما 4D – پک 1
– صفر تا صد آموزش سینما 4D – پک 2
گام شانزدهم
Blue Offset رو روی 1 درصد قرار میدیم.
گام هفدهم
متریال جدید رو روی کوسن درگ و دراپ می کنیم.
گام هجدهم
یک Floor Object درست می کنیم.
گام نوزدهم
یک Sky Object اضافه می کنیم.
گام بیستم
پنجره Render Settings رو باز می کنیم.
گام بیست و یکم
روی دکمه Effect کلیک کرده و Global Illumination رو انتخاب می کنیم. همین کار رو تکرار کرده و Depth of Field یا عمق میدانی اضافه می کنیم.
گام بیست و دوم
وارد تب Depth of Field میشیم و Blur Strength رو روی 15 درصد قرار میدیم. حالا می تونیم پنجره Render Settings رو ببندیم.
گام بیست و سوم
Cloth NURBS رو چندین بار کپی کرده و اون ها به صورتی که می بینین، قرار میدیم. رنگ های مختلفی رو برای متریال ها در نظر می گیریم.
گام بیست و چهارم
یک Camera درست می کنیم.
گام بیست و پنجم
Camera یا دوربین رو انتخاب می کنیم. وارد تب Depth میشیم و Front Blur و Rear Blur رو فعال می کنیم.
گام بیست و ششم
وارد نمای Right یا راست میشیم. روی سه تا نقطه میانی کیک و درگ می کنیم.
گام بیست و هفتم
وارد مسیر Cameras > Scene Cameras > Camera میشیم.
گام بیست و هشتم
روی دکمه Render کلیک می کنیم.
گام بیست و نهم
در آخر، یک S Curve یا منحنی S شکل با استفاده از ابزار Curves روی اون اعمال می کنیم.
امیدواریم ” آموزش Cinema4D : مدل سازی کوسن ” برای شما مفید بوده باشد…
توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:
– صفر تا صد آموزش سینما 4D – پک 1
– صفر تا صد آموزش سینما 4D – پک 2
توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !
دوره های آموزشی مرتبط
350,000 تومان
390,000 تومان
350,000 تومان
390,000 تومان
قوانین ارسال دیدگاه در سایت