آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت دهم

دسته بندی :گرافیک سه بعدی 4186
آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت دهم

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی قسمت دهم

توی این آموزش، مدل سازی آدم آهنی رو با Maya با هم می بینیم و با روش های مدل سازی، تکسچرینگ و ریگینگ آشنا میشیم.

با ” آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: متوسط
  • مدت آموزش: 40 تا 50 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Autodesk Maya

” آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت اول “

” آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت دوم “

” آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت سوم “

” آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت چهارم “

” آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت پنجم “

” آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت ششم “

” آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت هفتم “

” آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت هشتم “

” آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت نهم “

گام یازدهم

رئوس مش رو به صورتی که توی تصویر زیر می بینین، ادیت می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت دهم

گام دوازدهم

سطوح ادیت شده رو به صورتی که می بینین، اکسترود می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت دهم

گام سیزدهم

لبه های پشتیبان یا Supporting Edge ها رو به صورتی که می بینین وارد می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت دهم

گام چهاردهم

تمام مش های مخفی رو Unhide می کنیم. یک Polygon Cylinder یا استوانه اضافه می کنیم. Subdivisions Axis رو روی 20 و Subdivisions Height رو روی 1 و Subdivisions Cap رو روی 2 قرار میدیم.

مش استوانه رو داخل مش لوله قرار میدیم.

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت دهم

گام پانزدهم

Edge Loop هایی که می بینین رو وارد می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت دهم

گام شانزدهم

سطوح مشخص شده مش رو انتخاب می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت دهم

گام هفدهم

سطوح انتخاب شده رو تا بالا یعنی تا سطح مش لوله اکسترود می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت دهم

گام هجدهم

Edge Loop های کنجی رو انتخاب می کنیم. دستور Bevel رو به صورتی که می بینین، اعمال می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت دهم

گام نوزدهم

با استفاده از دستور Extrude و دستور Insert Edge Loop، سازه رو به صورتی که در زیر می بینین در میاریم.

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت دهم

گام بیست ام

به این ترتیب، سازه مربوط به انگشت شست رو تکمیل می کنیم. مش رو چک می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت دهم


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

صفر تا صد آموزش مایا – پک 1

صفر تا صد آموزش مایا – پک 2

صفر تا صد آموزش آرنولد در مایا

صفر تا صد آموزش ریگینگ کاراکتر در مایا

صفر تا صد آموزش تری دی مکس

صفر تا صد آموزش زیبراش

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک 1

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک 2


گام بیست و یکم

برای درست کردن مفصل شست، یک Cube درست می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت دهم

گام بیست و دوم

این مکعب یا Cube رو جا به جا کرده و در محلی که می بینین، قرار میدیم.

گام بیست و سوم

همچنان که مکعب انتخاب شده، Edge Loop هایی که می بینین رو وارد می کنیم. بعد هم دستور Bevel رو روی اون اعمال می کنیم.

گام بیست و چهارم

سطوح Cap مکعب رو حذف کرده و به شکل زیر در میاریم.

گام بیست و پنجم

وارد Vertex Selection Mode میشیم و شکل مش رو به صورتی که در زیر می بینین تغییر میدیم.

گام بیست و ششم

Edge Loop های مرزی بالا و پایین رو انتخاب می کنیم. اون ها رو یک مقدار به داخل روی محور Z درگ می کنیم تا ضخیم تر بشه.

گام بیست و هفتم

Edge Loop هایی که می بینین رو به گوشه ها اضافه می کنیم.

گام بیست و هشتم

مفصل شست رو Duplicate کرده و از اون برای انگشت دیگه استفاده می کنیم.

گام بیست و نهم

یک Polygon Cube درست می کنیم. عدد 4 رو برای Subdivisions Width و عدد 2 رو برای Subdivisions Height و عدد 4 رو برای Subdivisions Depth در نظر می گیریم.

گام سی ام

وارد Vertex Selection Mode میشیم و شکل مش رو به صورتی که در زیر می بینین تغییر میدیم.

گام سی و یکم

به این ترتیب، کار این قسمت هم تکمیل میشه.

گام سی و دوم

برای درست کردن مفصل بقیه انگشت ها، این مفصل رو Duplicate می کنیم.

گام سی و سوم

به این ترتیب، این مفاصل به شکل زیر در میان.

گام سی و چهارم

با دنبال کردن همین روش، سه تا دیگه از مفاصل انگشت ها رو Duplicate کرده و در محلی که می بینین قرار میدیم.

گام سی و پنجم

به همین روش، سه تا کپی دیگه هم تهیه می کنیم.

گام سی و ششم

به این ترتیب، کار انگشت ها و مقاصل تکمیل میشه.

گام سی و هفتم

همون طور که در زیر می بینین، برای درست کردن دینامیک انگشت ها، موقعیت انگشت ها و مفاصل رو تغییر میدیم، اون ها رو می چرخونیم.

گام سی و هشتم

تمام انگشت ها رو به همراه کف دست انتخاب کرده و Ctrl+G رو می زنیم و اون ها رو گروه می کنیم.

اسم گروه رو میزاریم HandGrp. بعد هم گروه رو برای سمت دیگه کپی می کنیم.

گام سی و نهم

مدل سازی دست و انگشت ها هم به این ترتیب تمام میشه.

نتیجه

توی آموزش بعدی، مدل سازی سر کاراکتر و می بینیم.

” آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت یازدهم “


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

صفر تا صد آموزش مایا – پک 1

صفر تا صد آموزش مایا – پک 2

صفر تا صد آموزش آرنولد در مایا

صفر تا صد آموزش ریگینگ کاراکتر در مایا

صفر تا صد آموزش تری دی مکس

صفر تا صد آموزش زیبراش

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک 1

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک 2


 

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: