آموزش Maya : مدل سازی نمایشگر ال سی دی
آموزش Maya : مدل سازی نمایشگر ال سی دی
توی این آموزش، مدل سازی صفحه ال سی دی رو با Maya با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین شروع کنیم!
با ” آموزش Maya : مدل سازی نمایشگر ال سی دی ” با ما همراه باشید…
- سطح سختی: متوسط
- مدت آموزش: 40 تا 50 دقیقه
- نرم افزار استفاده شده: Autodesk Maya
گام اول
وارد مسیر File > New میشیم و یک صحنه جدید درست می کنیم. بعد هم مسیر Window > Setting/Preferences > Preferences رو دنبال می کنیم.
میریم سراغ منوی Create و روی مربع کنار Cube کلیک می کنیم. مقادیری که می بینین رو وارد کرده و روی Create کلیک می کنیم.
گام دوم
نتیجه به صورتی که در زیر می بینین، در میاد. روی مدل کلیک راست کرده و با ماوس، درگ می کنیم. Face رو انتخاب کرده و رنگ مورد نظر رو اعمال می کنیم.
گام سوم
ابزار Move رو برداشته و مرکز سطح مکعب رو انتخاب می کنیم. وارد منوی Edit Polygons میشیم و Extrude Face رو انتخاب می کنیم. به این ترتیب یک لایه جدید درست میشه که میشه اون رو با استفاده از ابزار Move، جا به جا کرد. ابزار Scale رو برداشته و لایه جدید رو به صورتی که می بینین، Scale می کنیم.
گام چهارم
یک بار دیگه این کار رو تکرار می کنیم.
گام پنجم
کار رو تکرار می کنیم. نتیجه به صورت زیر در میاد.
گام ششم
فعلا کاری به بخش پشتی نداریم و به جلوی نمایشگر می پردازیم. Alt رو نگه داشته و با کلیک چپ، دوربین رو می چرخونیم تا بتونیم بخش جلویی رو مشاهده کنیم. مرکز سطح رو با استفاده از ابزار Move انتخاب کرده و اون رو Extrude می کنیم. بعد هم Scale رو پایین میاریم و یک بار دیگه Extrude می کنیم.
گام هفتم
نما رو چرخونده و میریم سراغ پشت نمایشگر. بخش پایینی رو با ابزار Move انتخاب کرده و این سطح رو اکسترود کرده و اندازه رو کاهش میدیم.
گام هشتم
این سطح کوچک رو یک بار دیگه Extrude کرده و با استفاده از ابزار Move به بیرون می کشیم.
گام نهم
وارد نمای Side میشیم و راس مدل رو به جای سطوح اون تغییر میدیم. کلیک راست کرده و با ماوسدرگ کرده و Selection Mode رو روی Vertex قرار میدیم. ابزار Move رو برداشته و یکی از نقاط رو جا به جا می کنیم. در نهایت، کلیک راست کرده و با درگ، Mode رو روی Face قرار میدیم.
گام دهم
دوربین رو می چرخونیم تا بتونیم استند رو ببینیم. این بخش رو اکسترود کرده و اون رو به عقب می کشیم. دوربین رو می چرخونیم و بخش جلویی رو مشاهده می کنیم. بعد هم اون رو اکسترود می کنیم.
گام یازدهم
دو سمت آخرین قسمتی که درست کردیم رو Extrude می کنیم. Shift رو نگه داشته و اولین سمت رو با ابزار Move انتخاب می کنیم. بعد هم دوربین رو به سمت بعدی چرخونده و هر دو سمت رو Extrude می کنیم و اون ها رو بسته به نیاز Move و Scale می کنیم.
گام دوازدهم
حالا شروع می کنیم هب اضافه کردن دکمه ها. وارد مسیر Edit Polygons > Split Polygon Tool میشیم. روی لبه های افقی سطح مورد نظر کلیک می کنیم. Percentage رو روی 50 درصد قرار میدیم.
گام سیزدهم
نتیجه به صورت زیر در میاد.
گام چهاردهم
این سطوح رو یک بار دیگه Extrude کرده و اون ها رو به استفاده از ابزار Move به جلو می بریم.
گام پانزدهم
نتیجه به صورت زیر در میاد. حالا می تونیم تکسچر مورد نظر رو اعمال کنیم و تمام!
امیدواریم ” آموزش Maya : مدل سازی نمایشگر ال سی دی ” برای شما مفید بوده باشد…
توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:
صفر تا صد آموزش آرنولد در مایا
صفر تا صد آموزش ریگینگ کاراکتر در مایا
صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک 1
صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک 2
توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !
دوره های آموزشی مرتبط
350,000 تومان
350,000 تومان
390,000 تومان
350,000 تومان
390,000 تومان
390,000 تومان
350,000 تومان
قوانین ارسال دیدگاه در سایت