آموزش گام به گام Maya : درس چهارم – آشنایی با منوهای Marking – قسمت دوم
آموزش گام به گام Maya : درس چهارم – آشنایی با منوهای Marking – قسمت دوم
به درس سوم از سری آموزش های گام به گام Maya خوش اومدید. در این درس میخواهیم به موضوع آشنایی با منوهای Marking بپردازیم.
درس اول : ” آموزش گام به گام Maya : درس اول – مجموعه منوها اختصاصی “
درس دوم : ” آموزش گام به گام Maya : درس دوم – آشنایی با مدیریت Menu Set های اختصاصی “
درس سوم : ” آموزش گام به گام Maya : درس سوم – آشنایی با Menu Set Editor “
درس چهارم : ” آموزش گام به گام Maya : درس چهارم – آشنایی با منوهای Marking – قسمت اول “
منوهای Transform Marking
هنگامی که ابزارهای Transform فعال اند می توانیم Ctrl+Shift را نگه داشته و کلیک راست کنیم. یا میانبری که برای ابزار در نظر گرفته شده را فشار داده و روی صحنه کلیک چپ کنیم. به این ترتیب، منوی Transform Marking باز می شود.
رایج ترین منوهای Trandform Marking
منوهای Markign زیر برای ابزار Select, Move, Rotate, Scale رایج اند.
Symmetry
Select
Soft Select
منوهای Select Tool Marking
با انتخالی منوهای Marking زیر، می توان به امکانات مرتبط با ابزار Select دسترسی داشت. با نگه داشتن دکمه Q و کلیک چپ روی صحنه هم می توان به آن ها دسترسی پیدا کرد.
منوهای Move Tool Marking
با نگه داشتن دکمه W و کلیک روی صحنه، منوی Marking مرتبط با ابزار Move باز می شود. به بیشتر این امکانات می توان از Move Tool Settings هم دسترسی داشت.
Axis
منوهای Component Marking
در Component Mode می توان با نگه داشتن دکمه Shift و کلیک راست روی صحنه، یک منوی Component Marking بر اساس نوع خاص محتوا از قبیل راس، لبه یا سطح ایجاد کرد.
منوهای Component Marking مهم
منوهای زیر در Vertex, Edge, Face Component Mode رایج اند.
منوهای Vertex Marking
در Vertex Component Mode، با نگه داشتن Shift و کلیک راست روی صحنه، منوی Vertex Marking باز می شود.
منوهای Edge Marking
در Edge Component Mode، با نگه داشتن Shift و کلیک راست روی صحنه، منوی Edge Marking باز می شود.
منوهای Face Marking
در Face Component Mode، با نگه داشتن Shift و کلیک راست روی صحنه، منوی Face Marking باز می شود.
در این درس به موضوع آشنایی با منوهای Marking پرداختیم. در درس بعد به ” آموزش گام به گام Maya : درس پنجم – آشنایی با Attribute Editor “ می پردازیم.
امیدواریم ” آموزش گام به گام Maya : درس چهارم – آشنایی با منوهای Marking ” برای شما مفید بوده باشد…
توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:
صفر تا صد ریگینگ کاراکتر در مایا
توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !
دوره های آموزشی مرتبط
350,000 تومان
350,000 تومان
390,000 تومان
350,000 تومان
390,000 تومان
390,000 تومان
350,000 تومان
قوانین ارسال دیدگاه در سایت