4 نکته ای که قبل از شروع نقاشی دیجیتال باید بدانید

دسته بندی :گرافیک دو بعدی 9220
4 نکته ای که قبل از شروع نقاشی دیجیتال باید بدانید

4 نکته ای که قبل از شروع نقاشی دیجیتال باید بدانید

توی این آموزش، 4 نکته ای که قبل از شروع نقاشی دیجیتال باید بدونین رو بهتون میگم. نقاش های ماهر، فرقی با جادوگر ندارن. یک عمر وقت میزارن و تکنیک های مورد نیاز برای نقاشی رو یاد می گیرن. به عنوان مخاطب، به ندرت پیش میاد که بشینیم و اون ها رو حین کار تماشا کنیم. اما همیشه آرزو می کنیم که معجزه بشه و یک روز هم ما توی نقاشی مهارت پیدا کنیم. تبلت گرافیکی رو میشه به عنوان عصا و Photoshopرو به عنوان کتاب جادوگری در نظر گرفت. حتی با وجود این دو تا ابزار باز هم باید منابع رو بررسی کنیم و روش های این کار رو یاد بگیریم. خودتون رو آماده کنین.

با ” 4 نکته ای که قبل از شروع نقاشی دیجیتال باید بدانید ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: مبتدی
  • مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Adobe Photoshop

چیزی که نمی بینیم

هنر می تونه مبتدی ها رو نا امید کنه. می تونین ساعت ها به نقاشی مورد علاقه تون خیره بشین و اصلا به ذهن تون خطور نکنه که نقاش این اثر هم موقع کشیدن با مشکل مواجه شده. اما واقعیت اینه که همه ماها موقعی که خودمون می خوایم دست به قلم بشیم، یک سری نقطه ضعف داریم. چیزی که نمی بینیم اینه که بیشتر نقاش ها، جادوگر نیستن. در واقع اون ها هم مثل انسان های معمولی اند. اما دلیل اینکه جادویی به نظر میان اینه که همه شون با برنامه شروع کردن.

داشتن برنامه: خودتون رو برای موفقیت آماده کنین

چی می کشم؟ باید از چه رنگ هایی استفاده کنم؟ موقعی که دیگران نقاشی منو می بینن، دوست دارم چه حسی داشته باشن؟
موقع نقاشی، باید به این سوالات فکر کنیم.
برای اینکه ایده بهتری نسبت به این کار پیدا کنین، چند تا نکته رو که قبل از شروع باید بدونین، بهتون میگم.

  1. استفاده از یادداشت و نمودار

من اولین بار از طریق طراحی گرافیکی رفتم سراغ رسانه دیجیتال. اگه شما هم قبلا لوگو طراحی کردین، احتمالا با فرآیند طراحی نمودار یا ریختن ایده های توی سرتون روی کاغذ، آشنایی دارین.
روش کار خیلی ساده ست. یک نمودار از مفهوم کلی توی سرمون تهیه می کنیم. بعد هم جزئیات بیشتری رو بهش اضافه می کنیم و از کلمات برای به تصویر کشین صحنه، کاراکترها، نورپردازی، رنگ ها و استایل استفاده می کنیم. موقعی که نقاشی رو شروع کردیم، می تونیم برگردیم سراغ این نمودار و نکات رو یاد آوری کنیم.
این روش ساده و در عین حالا موثر، همیشه به دردمون می خوره.

4 نکته ای که قبل از شروع نقاشی دیجیتال باید بدانید

  1. ایده گرفتن از تصویر

می دونم شاید بعضی وقت ها استفاده از مرجع به نظر تقلب بیاد اما هیچ راه دیگه ای وجود نداره. امکان نداره طرز کشیدن هر چیزی که توی دنیا وجود داره رو بلد باشین. بنابراین اجازه میدیم که عکس و تصویر راهنمایی مون کنه.
قبل از شروع نقاشی، تصاویر و مناظر مختلف رو در موقعیت های مختلف تهیه می کنیم و جزئیاتی که می خوایم استفاده کنیم رو ازشون استخراج می کنیم. برای اینکه خطر کپی کردن کم بشه، فقط به یک تصویر اکتفا نکنین.
خیلی چیزها رو میشه از عکس ها یاد گرفت و با ظاهر چیزهای مختلف توی دنیا واقعی آشنا شد. عکس ها رو به دقت بررسی کنین. جذب کنین و روی بوم بیارین.

  1. طراحی بند انگشتی

طراحی بند انگشتی، مجموعه ای از طرح های اولیه هستند که از اون ها برای آگاهی از نحوه تنظیم ترکیب نقاشی، استفاده میشه. مثل استفاده ازخطوط ساده برای رسم شکل های مهم و فرم دادن به نقاشی.
اینکه چقدر جزئیات رو می خوایم به نقاشی اضافه کنیم، کاملا به خودمون بستگی داره. بعضی هنرمندها از دایره یا یک سری خطوط ساده برای به تصویر کشیدن کاراکتر استفاده می کنن. چیزی که اهمیت داره اینه که فضای کافی برای آزمایش رو در اختیار خودتون قرار بدین تا به بهترین ترکیب ممکن برسین.
از این طرح های میشه برای امتحان کردن پوسته های رنگی مختلف هم استفاده کرد. برای این کار، بعد از کشیدن اولین طرح، اون رو Duplicate می کنیم و رنگ های مختلف رو روی اون امتحان می کنیم.

4 نکته ای که قبل از شروع نقاشی دیجیتال باید بدانید

  1. تمرین کردن

یک چیز دیگه هم که باید بدونین، فرآیند ایجاد هنر خطی نهایی هست. اگه می خواین مثلا برای یک کتاب کمیک تصویرسازی می کنیم، از قلموی Standard Round به اندازه ای حدود 5 تا 10 پیکسل برای کشیدن خطوط تمیز استفاده می کنیم. موقع نقاشی سعی می کنیم که لایه طراحی رو بالای بقیه لایه ها قرار بدیم تا مدل خطی اصلی سر جای خودش بمونه.
اما اگه می خواین بیشتر شبیه نقاشی بشه، دیگه نیازی نیست نگران نقاشی یا نگران این باشین که هر چیزی سر جای خودش باشه چون که در نهایت روی لایه ها نقاشی می کنیم.
صرف نظر از سطحی که در اون هستین، همیشه سعی کنین بهترین طراحی رو داشته باشین. حتی اگه این به معنی این باشه که مجبور بشین چند بار کارتون رو تکرار کنین. هرقدر بیشتر با جزئیات آشنا بشین، کار هم براتون راحت تر میشه.

4 نکته ای که قبل از شروع نقاشی دیجیتال باید بدانید

نتیجه

متوجه شدین؟ حتی اگه قبلا هم نقاشی کرده باشین، اما با هر تصمیمی که می گیرین، یک گام به شاهکار نهایی نزدیک تر میشیم.

امیدواریم ” 4 نکته ای که قبل از شروع نقاشی دیجیتال باید بدانید ”  برای شما مفید بوده باشد…

توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش فتوشاپ

– صفر تا صد آموزش  فتوشاپ در عکاسی

 جادوی فتوشاپ پک 1

 جادوی فتوشاپ پک 2

صفر تا صد آموزش دیجیتال پینتینگ – پک 1

صفر تا صد آموزش دیجیتال پینتینگ – پک 2

توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: