آموزش 3Ds Max : شکستن اشیا با MassFX
آموزش 3Ds Max : شکستن اشیا با MassFX
توی این آموزش، شکستن اشیا با MassFX رو با 3Ds Max با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین شروع کنیم!
با ” آموزش 3Ds Max : شکستن اشیا با MassFX ” با ما همراه باشید…
- سطح سختی: متوسط
- مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه
- نرم افزار استفاده شده: 3Ds Max
آماده سازی صحنه
گام اول
تری دی مکس رو باز می کنیم. میریم سراغ Standard Primitive و پلان زمین رو رسم می کنیم.
گام دوم
یک ستون رسم می کنیم.
گام سوم
یک کره رسم کرده و جلوی ستون قرار میدیم.
گام چهارم
روی دکمه Auto Key کلیک می کنیم.
گام پنجم
میریم سراغ دهمین فریم و توپ رو روی ستون درگ می کنیم.
نصب اسکریپت
گام اول
اسکریپت Fracture Voronoi رو دانلود می کنیم.
گام دوم
این اسکریپت رو ذخیره می کنیم.
شکست ستون
گام اول
وارد مسیر Max Script > Run Script میشیم.
گام دوم
به این ترتیب، پنجره Choose Editor باز میشه. اسکریپت Fracture Voronoi رو انتخاب کرده و روی Open کلیک می کنیم.
گام سوم
به این ترتیب، پنجره Fracture Voronoi باز میشه. روی دکمه Pick Object کلیک کرده و ستون رو انتخاب می کنیم.
توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:
– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس
– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در 3Ds Max
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 1
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 2
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 1
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 2
– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس
– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس
گام چهارم
Nb Parts رو روی 10 قرار میدیم.
گام پنجم
Uniform رو برای Color در نظر می گیریم.
گام ششم
روی دکمه Break in 10 کلیک می کنیم.
گام هفتم
می تونیم هر بخش رو جداگانه هم بشکنیم. برای این کار، هر تکه رو انتخاب کرده و گام های 1 تا 6 رو تکرار می کنیم.
Fracture Simulation
گام اول
وارد مسیر Customize > Show UI > Show Floating Toolbar میشیم.
گام دوم
تمام نوار ابزارها رو به غیر از MassFx Toolbar می بندیم.
گام سوم
MassFx Toolbar رو درگ و داک می کنیم.
گام چهارم
تکه های ستون رو انتخاب کرده و MassFx Rigid Body رو روی اون ها اعمال می کنیم. Body Type رو روی Dynamic قرار میدیم.
گام پنجم
زمین رو انتخاب کرده و MassFx Rigid Body رو روی اون اعمال می کنیم. Type رو میزاریم روی Static.
گام ششم
توپ رو انتخاب کرده و MassFx Rigid Body رو روی اون اعمال می کنیم. Type رو میزاریم روی Kinematic. امکان Until Frame رو فعال می کنیم و عدد 5 رو بهش اختصاص میدیم.
گام هفتم
روی آیکن MassFx Tools کلیک می کنیم. به این ترتیب، پنجره MassFx باز میشه. Use Ground Collisions رو انتخاب می کنیم.
گام هشتم
روی دکمه Start Simulation کلیک می کنیم و تمام!
امیدواریم ” آموزش 3Ds Max : شکستن اشیا با MassFX ” برای شما مفید بوده باشد…
توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:
– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس
– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در 3Ds Max
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 1
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 2
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 1
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 2
– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس
– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس
توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !
دوره های آموزشی مرتبط
350,000 تومان
350,000 تومان
350,000 تومان
390,000 تومان
390,000 تومان
قوانین ارسال دیدگاه در سایت