آموزش 3Ds Max : مدل سازی سیارک با AfterBurn

دسته بندی :گرافیک سه بعدی 3458
آموزش 3Ds Max : مدل سازی سیارک با AfterBurn

آموزش 3Ds Max : مدل سازی سیارک با AfterBurn

توی این آموزش ، مدل سازی سیارک با AfterBurn رو با 3Ds Max با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین شروع کنیم!

با ” آموزش 3Ds Max : مدل سازی سیارک با AfterBurn ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: مبتدی
  • مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: 3Ds Max
  1. تنظیم Particle Flow

گام اول

تری دی مکس رو باز می کنیم. میریم سراغ Particle Systems و یک PF Source اضافه می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی سیارک با AfterBurn

گام دوم

ابزار Rotate رو بر می داریم. آیکن PF Source رو 90 درجه می چرخونیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی سیارک با AfterBurn

گام سوم

همچنان که این آیکن انتخاب شده، روی دکمه پنل Modify کلیک می کنیم. Length و Width رو روی 0 و Viewport% رو روی 100 قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی سیارک با AfterBurn

گام چهارم

روی دکمه Particle View کلیک می کنیم تا این پنجره باز بشه.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی سیارک با AfterBurn

گام پنجم

روی Birth Operator کلیک می کنیم. Emit Start و Emit Stop رو به ترتیب روی 100 و 100- و Amount رو روی 500 قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی سیارک با AfterBurn

گام ششم

میریم سراغ Speed Operator و Divergence رو روی 6.0 قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی سیارک با AfterBurn

  1. تنظیم AfterBurn

گام اول

دکمه 8 رو فشار میدیم تا پنجره Environment and Effects رو باز می کنیم. وارد پنل Atmospher میشیم و روی دکمه Add کلیک می کنیم. این بار پنجره Add Atmosphere Effect  باز میشه. After Burn رو انتخاب کرده و روی Ok کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی سیارک با AfterBurn

گام دوم

به این ترتیب، AfterBurn و FusionWorks Renderer به لیست اضافه میشن.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی سیارک با AfterBurn

گام سوم

وارد مسیر Create > Lights > Standard Lights > Target Spotlight میشیم و یک Target Spot درست کرده و در محلی که می بینین قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی سیارک با AfterBurn

گام چهارم

امکان Shadow رو فعال می کنیم. AB Shadow Map رو از منو انتخاب می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی سیارک با AfterBurn

گام پنجم

روی پنجره After Burn در Environment and Effects کلیک می کنیم تا AfterBurn Manager باز میشه.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی سیارک با AfterBurn

گام ششم

روی آیکن Pick Particles/Daemons کلیک کرده و PF Source رو انتخاب می کنیم. آیکن Show in Viewport رو انتخاب می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی سیارک با AfterBurn

گام هفتم

روی آیکن Pick Lights کلیک کرده و بعد هم H رو می زنیم تا Pick Object باز بشه. بعد هم Spot001 رو انتخاب کرده و روی دکمه Pick کلیک می کنیم.


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در 3Ds Max

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 1

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 2

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 1

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 2

– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس


گام هشتم

میریم سراغ Particle Shape Parameters و Sphere Radius رو روی 10.0 و Var% رو روی 10.0 قرار میدیم. بعد هم روی آیکن AFC کلیک کرده و Hi Value رو روی 40.0 قرار میدیم.

گام نهم

میریم سراغ منوی Colors و روی آیکن Color 1 کلیک می کنیم. رنگ خاکستری تیره رو بهش اختصاص میدیم.

گام دهم

روی Ambient Color کلیک راست کرده و Key Mode رو انتخاب می کنیم.

می تونیم رنگ دیگه ای رو بهش اختصاص بدیم.

گام یازدهم

میریم سراغ Rendering Parameters و Self Shadows, Shadow Cast, Shadow Receive رو فعال می کنیم.

گام دوازدهم

حالا از صحنه خروجی می گیریم. هنوز به جزئیات بیشتری نیاز داره.

گام سیزدهم

وارد مسیر Helpers > After Burn Daemons > Explode میشیم.

گام چهاردهم

روی آیکن Pick Particles/Daemons کلیک کرده و Explode رو انتخاب می کنیم.

گام پانزدهم

Color مربوط به Explode رو روی رنگ مورد نظر قرار میدیم.

گام شانزدهم

از صحنه خروجی می گیریم.

گام هفدهم

مقدار Multiplier رو افزایش میدیم و بار دیگه خروجی می گیریم.

 

می تونیم مقادیر مربوط به Multiplier و Level و Scale و Amount رو تغییر بدیم.

امیدواریم ” آموزش 3Ds Max : مدل سازی سیارک با AfterBurn ”  برای شما مفید بوده باشد…


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در 3Ds Max

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 1

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 2

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 1

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 2

– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس


توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: