آموزش Maya : متحرک سازی خودکار چرخ

دسته بندی :گرافیک سه بعدی 3821
آموزش Maya : متحرک سازی خودکار چرخ

آموزش Maya : متحرک سازی خودکار چرخ

توی این آموزش، متحرک سازی خودکار چرخ رو با Maya با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین شروع کنیم!

با ” آموزش Maya : متحرک سازی خودکار چرخ ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: مبتدی
  • مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Autodesk Maya

فایل های تمرین- Project Files

دانلود فایل های استفاده شده در این دوره – Project Files

گام اول

مایا رو به همراه فایل پروژه باز می کنیم.

آموزش Maya : متحرک سازی خودکار چرخ

گام دوم

پنجره Outliner رو از منوی Window انتخاب می کنیم.

آموزش Maya : متحرک سازی خودکار چرخ

گام سوم

Handle, Body, Axle رو در زیر می بینین.

آموزش Maya : متحرک سازی خودکار چرخ

گام چهارم

گروه Handle رو انتخاب می کنیم. همون طور که می بینین، دسته ها از بقیه قسمت ها جدا هستن.

آموزش Maya : متحرک سازی خودکار چرخ

گام پنجم

گروه Body رو انتخاب می کنیم. همون طور که می بینین، تخته های چوبی و میخ ها به هم وصل شدن اما با بقیه قسمت ها متصل نیستن.

آموزش Maya : متحرک سازی خودکار چرخ

گام ششم

گروه Axle رو انتخاب می کنیم. همون طور که می بینین، چرخ ها و محورها توی یک گروه قرار دارن.

آموزش Maya : متحرک سازی خودکار چرخ

گام هفتم

گروه Handle رو انتخاب می کنیم. بعد هم دکمه Insert روی کیبوردر و فشار میدیم.

آموزش Maya : متحرک سازی خودکار چرخ

گام هشتم

Body رو انتخاب می کنیم و Insert رو می زنیم.

 آموزش Maya : متحرک سازی خودکار چرخ

گام نهم

Axle رو انتخاب می کنیم و Insert رو فشار میدیم.

آموزش Maya : متحرک سازی خودکار چرخ


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

صفر تا صد مایا – پک 1

صفر تا صد مایا – پک 2

صفر تا صد آرنولد در مایا

صفر تا صد ریگینگ کاراکتر در مایا

صفر تا صد تری دی مکس

صفر تا صد زیبراش

صفر تا صد سینمافوردی – پک 1

صفر تا صد سینمافوردی – پک 2


گام دهم

اول Body رو انتخاب می کنیم. بعد هم Shift رو نگه داشته و دسته رو انتخاب کرده و P رو فشار میدیم تا به هم وصل بشن.

آموزش Maya : متحرک سازی خودکار چرخ

گام یازدهم

از این به بعد، هر جا که دسته حرکت کنه، بدنه هم به دنبالش حرکت می کنه.

گام دوازدهم

حالا برای چرخش چرخ ها باید Expression درست کنیم. Axle رو از Channel Editor انتخاب می کنیم. Rotation X رو انتخاب می کنیم.

گام سیزدهم

Axle و Rotation X رو انتخاب می کنیم. روی منوی Edit کلیک می کنیم و Expression رو می زنیم.

گام چهاردهم

به این ترتیب، پنجره Expression Editor باز میشه. همون طور که می بینین، Axle از گروه Objects و Rotation X از گروه Attributes انتخاب شده.

گام پانزدهم

عبارت Axel.rotateZ = Handle.translateZ*20; رو توی فیلد Expression وارد کرده و روی Create کلیک می کنیم.

گام شانزدهم

روی منوی Create کلیک کرده و Locator رو می زنیم.

گام هفدهم

Locator رو در محلی که می بینین قرار میدیم.

گام هجدهم

اول، Axle رو انتخاب می کنیم. بعد هم Locator رو انتخاب کرده و دکمه P رو می زنیم.

گام نوزدهم

در نهایت، Locator و بعد هم Handle رو انتخاب می کنیم و دکمه P رو فشار میدیم.

گام بیستم

Handle رو انتخاب کرده و اون رو روی محور Z درگ می کنیم. همون طور که می بینین، چرخ ها شروع به چرخیدن و دنبال کردن دسته می کنن. این از انیمیشنی که می خواستیم. بهترین قسمتش اینه که فقط باید Handle یا دسته رو متحرک کنیم و چرخ ها به صورت خودکار به چرخش در میان.

امیدواریم ” آموزش Maya : متحرک سازی خودکار چرخ ”  برای شما مفید بوده باشد…


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

صفر تا صد مایا – پک 1

صفر تا صد مایا – پک 2

صفر تا صد آرنولد در مایا

صفر تا صد ریگینگ کاراکتر در مایا

صفر تا صد تری دی مکس

صفر تا صد زیبراش

صفر تا صد سینمافوردی – پک 1

صفر تا صد سینمافوردی – پک 2


توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: