آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت دوم
آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت دوم
توی این آموزش، مدل سازی کلاه خود رو با 3Ds Max با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین ادامه بدیم!
با ” آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود ” با ما همراه باشید…
- سطح سختی: مبتدی
- مدت آموزش: 40 تا 50 دقیقه
- نرم افزار استفاده شده: 3Ds Max
” آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت اول “
باز کردن فاصل ذخیره شده
گام اول
فایل helmet_01 رو باز می کنیم.
گام دوم
کلاه خود رو انتخاب می کنیم. اگه پنل Modify فعال نبود، وارد پنل Polygon Modeling میشیم و روی Modify Mode کلیک می کنیم.
موقعی که Modify Mode فعال میشه، کل ابزارهای Graphite Modeling در دسترس قرار می گیریم.
اضافه کردن Symmetry Modifier
گام اول
وارد پنل Polygon Modeling میشیم و Polygon رو فعال می کنیم.
گام دوم
روی تب Selection کلیک می کنیم.
گام سوم
وارد پنل By Half میشیم و بعد هم آیکن هایی که می بینین رو انتخاب می کنیم.
به این ترتیب، نیمی از شی بر اساس Y-axis انتخاب میشه.
گام چهارم
توی پنل By Half، روی Invert Axis کلیک می کنیم.
به این ترتیب، انتخاب مون معکوس میشه و Polygon هایی که می خوایم حذف کنیم به حالت انتخاب در میان.
گام پنجم
Delete رو می زنیم.
حالا می خوایم یک Symmetry Modifier روی این Polygon ها اعمال کنیم.
گام ششم
روی تب Modeling کلیک می کنیم. همچنان که کلاه خود انتخاب شده، وارد پنل Modify میشیم و Symmetry رو از لیست Modifier انتخاب می کنیم.
گام هفتم
وارد بخش Parameters میشیم و روی Mirror Axis Group کلیک می کنیم. بعد هم Y رو انتخاب می کنیم.
گام هشتم
وارد پنل Polygon Modeling میشیم روی Previous Modifier کلیک می کنیم.
به این ترتیب، Editable Poly Object یک بار دیگه فعال شده، ابزار های مورد نیاز برای ادیت Polygon توی نوار به نمایش در میان.
نیمه آینه شده کلاه خود مخفی شده چرا که با تمایش ابزارهای ادیت Polygon، فقط Polygon های اصلی رو ادیت می کنیم.
گام نهم
وارد پنل Polygon Modeling میشیم و روی Show End Result کلیک می کنیم.
گام دهم
روی Show End Result یک بار دیگه کلیک می کنیم.
مشاهده مش
گام اول
وارد پنل Edit میشیم و روی Use NURMS کلیک می کنیم.
پنل NURMS به صورت یک پنجره کوچک شناور به نمایش در میاد.
گام دوم
Iterations رو روی 2 قرار میدیم.
گام سوم
اگه دکمه Show Cage همچنان فعال هست، بهتره اون رو غیر فعال کنیم.
گام چهارم
وارد پنل Edit میشیم و Use NURMS رو غیر فعال می کنیم.
حالا می خوایم دو تا Extrusion اضافه کنیم.
انتخاب سطوح مرزی
گام اول
وارد پنل Polygon Modeling میشیم و Edge رو فعال می کنیم.
گام دوم
Polygon Edge رو به صورتی که توی تصویر زیر می بینین، انتخاب می کنیم و بعد هم میریم سراغ پنل Modify Selection و روی Ring کلیک می کنیم.
توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:
– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس
– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در 3Ds Max
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 1
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 2
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 1
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 2
– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس
– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس
تری دی مکس تمام لبه های موازی با لبه اول رو انتخاب می کنه.
گام سوم
وارد پنل Loops میشیم و Shift رو نگه داشته و روی Connect کلیک می کنیم.
تری دی مکس، یک Loop از لبه ها رو اطراف لبه انتخاب شده اضافه می کنه. به علاوه، امکاناتی رو به نمایش در میاره.
گام چهارم
سومین امکان یعنی Slide رو روی 50- قرار میدیم.
گام پنجم
روی Vertical Edge کلیک می کنیم. بعد هم وارد پنل Modify Selection میشیم و روی Ring کلیک می کنیم.
ابزار Ring، تمام Vertical Edge یا لبه های عمودی رو به صورت خودکار انتخاب می کنه.
گام ششم
وارد پنل Loops میشیم. Shift رو نگه داشته و روی Connect کلیک می کنیم.
یک بار دیگه همون امکانات به نمایش در میان.
گام هفتم
این Slide رو روی 25- قرار داده و روی تیک کلیک می کنیم.
گام هشتم
وارد پنل Polygon Modeling میشیم و Show End Result رو انتخاب می کنیم.
گام نهم
روی کلاه خود کلیک راست کرده و بعد هم وارد مسیر Convert to > Convert to Editable Poly میشیم.
انتخاب لبه های کلاه خود
گام اول
وارد پنل Polygon Modeling میشیم و Edge رو فعال می کنیم.
گام دوم
وارد پنل Modify Selection میشیم و روی Loop Mode کلیک می کنیم تا فعال بشه.
گام سوم
یکی از لبه هایی که در طول لبه مرکزی کلاه خود قرار داره رو انتخاب می کنیم.
از اونجایی که Loop Mode فعال هست، تری دی مکس کل Loop رو انتخاب می کنه.
گام چهارم
همچنان که Loop Mode فعال هست، Ctrl رو نگه داشته و روی لبه ای که روی مرز کلاه خود قرار داره کلکی می کنیم.
گام پنجم
یک بار دیگه Ctrl رو نگه داشته و وارد پنل Polygon Modeling میشیم و روی Polygon کلیک می کنیم.
” آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت سوم “
توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:
– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس
– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در 3Ds Max
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 1
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 2
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 1
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 2
– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس
– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس
دوره های آموزشی مرتبط
350,000 تومان
350,000 تومان
350,000 تومان
390,000 تومان
390,000 تومان
قوانین ارسال دیدگاه در سایت