آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت سوم

دسته بندی :گرافیک سه بعدی 3901
آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت سوم

آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود قسمت سوم

توی این آموزش، مدل سازی کلاه خود رو با 3Ds Max با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین ادامه بدیم!

با ” آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: مبتدی
  • مدت آموزش: 40 تا 50 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: 3Ds Max

” آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت اول “

” آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت دوم “

  1. اکسترود کردن کلاه خود

گام اول

وارد پنل Polygons میشیم. Shift رو نگه داشته و روی Extrude کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت سوم

به این ترتیب، امکاناتی که می بینین، ظاهر میشن.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت سوم

گام دوم

Group و بعد هم Local Normal رو انتخاب می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت سوم

گام سوم

Height رو روی 1.0 قرار میدیم و روی علامت تیک کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت سوم

گام پنجم

وارد پنل Polygon Modeling میشیم و روی Polygon کلیک می کنیم.

گام پنجم

وارد پنل Edit میشیم و روی Use NURMS کلیک می کنیم. به این ترتیب، وارد پنل NURMS میشیم و روی Show Cage کلیک می کنیم. بعد هم F4 رو فشار میدیم. این طوری می تونیم نتیجه رو بدون هیچ گونه لبه ای مشاهده کنیم.

گام ششم

همچنان که توی پنل NURMS هستیم، Iterations رو روی 2 قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت سوم

گام هفتم

وارد پنل Edit میشیم و روی Use NURMS کلیک می کنیم تا NURMS Mode غیر فعال بشه.

صحنه رو به صورت my_helmet_02.max ذخیره می کنیم.

  1. اصلاح Extrusion

گام اول

وارد نمای Left یا چپ میشیم. در صورت لزوم، دکمه F3 رو فشار میدیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت سوم

گام دوم

وارد پنل Polygon Modeling میشیم و Vertex رو فعال می کنیم. بعد هم یک ردیف از رئوس رو به صورتی که در زیر می بینین، Region-Select می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت سوم

گام سوم

وارد پنل Align میشیم. روی Align Z کلیک کرده و تمام رئوس رو در طول محور Z با هم تراز می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت سوم

آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت سوم

گام چهارم

وارد نمای Top یا بالا میشیم. رئوس یک طرف رو انتخاب می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت سوم

گام پنجم

وارد پنل Align میشیم. روی Y کلیک کرده و تمام رئوس رو روی محور Y با هم تراز می کنیم.

گام ششم

رئوس سمت مخالف رو هم انتخاب کرده و یک بار دیگه روی Y کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت سوم

گام هفتم

وارد نمای Perspective میشیم.

گام هشتم

وارد پنل Polygon Modeling میشیم و روی Edge کلیک می کنیم.

گام نهم

وارد پنل Modify Selection میشیم و روی Ring Mode کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت سوم


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در 3Ds Max

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 1

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 2

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 1

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 2

– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس


گام دهم

یکی از لبه های افقی نزدیک به یک لبه کلاه خود رو انتخاب می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت سوم

گام یازدهم

وارد پنل Loops میشیم. Shift رو نگه داشته و روی Conect کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت سوم

گام دوازدهم

عدد 83 رو برای سومین فیلد در نظر می گیریم. در نهایت، روی علامت تیک کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت سوم

گام سیزدهم

Viewport رو می چرخونیم تا بتونیم سمت دیگه کلاه خود رو مشاهده کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت سوم

گام چهاردهم

وارد پنل Edit میشیم و Swift Loop رو فعال می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت سوم

گام پانزدهم

ماوس رو روی سطح کلاه خود درگ می کنیم. یک Edge Loop عمودی جدید نزدیک به لبه کلاه خود اضافه می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت سوم

آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت سوم

گام شانزدهم

یک بار دیگه از Swift Loop استفاده کرده و به این ترتیب، یک Edge Loop افقی که محلی که می بینین، اضافه می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت سوم

یک Loop درست می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت سوم

گام هفدهم

روی Swift Loop کلیک کرده و اون رو غیر فعال می کنیم.

گام هجدهم

روی Edge کلیک می کنیم.

  1. مشاهده کلاه خود به صورت Smooth

گام اول

وارد پنل Edit میشیم و روی Use NURMS کلیک می کنیم. بعد هم F4 رو فشار میدیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت سوم

گام دوم

دکمه F4 رو فشار میدیم و Edge Faces رو به نمایش در میاریم. روی Use NURMS کلیک کرده و اون رو غیر فعال می کنیم.

فایل رو به صورت my_helmet_03 ذخیره می کنیم.

” آموزش 3Ds Max : مدل سازی کلاه خود – قسمت چهارم “


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در 3Ds Max

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 1

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 2

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 1

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 2

– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس


 

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: