آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی – قسمت اول

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی  – قسمت اول

توی این آموزش، برای طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی از Cinema4D استفاده می کنیم و آخرین اصلاحات رو در Photoshop انجام میدیم. فتوشاپ ابزار قدرتمندی برای طراحی تصاویر هست اما محدودیت هایی هم داره. اگرچه این نرم افزار ابزارهای قدرتمندی برای طراحی متن های سه بعدی داره ولی اپلیکیشن هایی هم وجود داره که برای این کار مناسب تر اند. به همین دلیل، خیلی از طراح ها فتوشاپ رو همراه با سایر برنامه های سه بعدی به کار می برن. بیاین شروع کنیم.

با ” آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: پیشرفته
  • مدت آموزش: 60 تا 80 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Adobe Photoshop, Cinema4D

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی – قسمت اول

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی – قسمت دوم

فایل های تمرین- Project Files

دانلود فایل های استفاده شده در این دوره – Project Files

  1. درست کردن پس زمینه

گام اول

با Cinema4D شروع می کنیم. یک سند جدید درست می کنیم (Ctrl+N, File > New). توی پنجره Render Settings، ارتفاع و عرض یکسان 1000 پیکسل رو برای این سند در نظر می گیریم (Render > Edit Render Settings).

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام دوم

یک پس زمینه ایجاد می کنیم.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام سوم

یک متریال جدید درست می کنیم و اسمش رو میزاریم Background.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام چهارم

رنگ دلخواه رو به متریال اختصاص میدیمتوی تصویر اصلی از این رنگ استفاده شده.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام پنجم

با درگ کردن متریال از پنل Material روی Background پنل Object، این متریال رو به پس زمینه اختصاص میدیم.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

  1. درست کردن کاراکتر

گام اول

یک MoText درست می کنیم (MoGraph > MoTextوارد تب Object میشیم و مقادیر زیر رو برای MoText در نظر می گیریم:

Depth روی -500cm

Subdivisiob روی 50

Text روی E

Font روی Knockout HTF71-FullMiddlewt(اگه این گزینه رو ندارید، یکی دیگه رو انتخاب کنین)

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام دوم

توی تب Caps، از مقادیر زیر استفاده می کنیم.

Start روی None

End روی Fillet Cap

Steps روی 3

Radius روی 1cm

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام سوم

توی تب Coord، از مقادیر زیر استفاده می کنیم.  این مقادیر باعث میشن MoText در مرکز قرار بگیره و با Deformer هایی که توی مراحل بعدی اضافه می کنیم، تراز بشه.

Z روی 250cm

Y روی -67cm

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

  1. اعمال Deformer ها

گام اول

اضافه کردن Deformer ها به کاراکتر MoText باعث میشه روی خم کردن کاراکترها تسلط کافی داشته باشیم. اول از همه Bend Deformer رو اضافه می کنیم. بعد از اینکه هر کدوم رو به صحنه اضافه کردیم، اون رو به Child وابسته به MoText تبدیل می کنیم.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام دوم

توی تب Object بخش Bend Deformer، از مقادیر زیر استفاده می کنیم.

Size روی 250, -510, -250cm

Mode روی Within Box

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام سوم

توی تب Coord، مقادیر زیر رو جاگذاری می کنیم.

Y روی 67

Z روی -250

H روی -90 درجه

B روی 90 درجه

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام چهارم

حالا Twist Deformer رو به صحنه اضافه و به Child وابسته به MoText تبدیل می کنیم. این Deformer هر مقادیری مشابه Bend Deformer رو دریافت می کنه.

Size روی 250, -510, -250cm

Mode روی Within Box

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام پنجم

باز هم توی تب Coord، مقادیر زیر رو جاگذاری می کنیم.

Y روی 67

Z روی -250

H روی -90 درجه

B روی 90 درجه

 آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

  1. درست کردن بقیه کاراکترها

گام اول

حالا که MoText رو تنظیم کردیم و Bend Deformer و Twist Deformer رو براش در نظر گرفتیم، برای درست کردم بقیه کاراکترها، همین کاراکتر رو Duplicate می کنیم و اسمش رو میزاریم E.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام دوم

MoText رو کپی و Paste می کنیم و اسم نسخه جدید رو میزاریم V.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام سوم

مقدار زیر رو برای نسخه جدید MoText در نظر می گیریم.

Text روی V

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام چهارم

نما رو به Front یا جلو تغییر میدیم.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام پنجم

V MoText رو پشت E قرار میدیم.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام ششم

مراحل 1 تا 5 رو برای بقیه حروف تکرار می کنیم. اسم هر MoTExt رو تغییر میدیم و مقادیر لازم رو براش در نظر می گیریم. این کار رو یا به صورت آزمون و خطا می تونین انجام بدین یا از مقادیر زیر استفاده کنین:

حرف E

X روی 12

Y روی 485

حرف V

X روی 150

Y روی 485

حرف E

X روی 270

Y روی 485

حرف R

X روی 385

Y روی 485

حرف Y

X روی 495

Y روی 485

حرف T

X روی 8

Y روی 485

حرف H

X روی 132

Y روی 340

حرف I

X روی 235

Y روی 340

حرف N

X روی 336

Y روی 340

حرف N

X روی 336

Y روی 340

حرف G

X روی 463

Y روی 340

حرف I

X روی -6

Y روی 190

حرف N

X روی 95

Y روی 190

حرف I

X روی 250

Y روی 190

حرف T

X روی 340

Y روی 190

حرف S

X روی 460

Y روی 190

حرف P

X روی 13

Y روی 40

حرف L

X روی 123

Y روی 40

حرف A

X روی 240

Y روی 40

حرف C

X روی 354

Y روی 40

حرف E

X روی 470

Y روی 40

حالا باید به این شکل در اومده باشه.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

بر می گردیم سراغ نمای پرسپکتیو.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

  1. اضافه کردن دوربین یا Camera

گام اول

یک Camera به صحنه اضافه می کنیم.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

برای اینکه کامپوزیشن، پرسپکتیو مناسبی داشته باشه، این دوربین رو در پایین با شیب ملایمی به سمت بالا قرار میدیم. این کار رو می تونیم به صورت دستی انجام بدیم و تا زمانی که به موقعیت مناسب رسیدیم، ادامه بدیم یا اینکه از مقادیر زیر استفاده کنیم.

X روی 740

Y روی 116

Z روی -1035

H روی 27 درجه

P روی 14 درجه

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

گام دوم

موقعی که Camera در موقعیت مناسب قرار گرفت، محل اون رو با استفاده از تگ Protection، قفل می کنیم. برای اینکار، روی اون کلیک راست می کنیم و از منوی Cinema4D Tags، Protection Tag رو اضافه می کنیم.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

  1. اعمال Deformer ها روی هر کاراکتر

گام اول

حالا می تونیم ترکیبی از Bend Deformer ها و Twist Deformer ها رو روی هر کاراکتر MoText اعمال کنیم تا به افکت دلخواه برسیم.

برای اعمال Bend Deformer روی کاراکتر MoText، اول Bend Deformer رو انتخاب می کنیم و اعداد مناسبی رو در فیلدهای Strength و Angle وارد می کنیم.

مقداری که در فیلد Strength وارد می کنیم، روی مسیری که با عدد Angle مشخص می کنیم، تاثیر میزاره. برای مثال، مقدار 90 درجه در فیلد Strength و 0 درجه در فیلد Angle، کاراکتر رو به سمت بالا خم می کنه. یا مقدار 90 درجه در فیلد Strength و 180 درجه در فیلد Angle، کاراکتر رو به سمت پایین خم می کنه. خودتون این مقادیر رو امتحان کنین تا به مقدار دلخواه برسین.

برای اعمال کردن Twist Deformer، اول Twist Deformer رو انتخاب می کنیم و عدد مناسبی رو در فیلد Strength وارد می کنیم.

Twist Deformer، باعث پیچ خوردگی کاراکتر MoText میشه بنابراین زاویه چرخش تحت تاثیر عددی قرار داره که در فیلد Strength وارد می کنیم. برای مثال، مقدار 90 درجه در فیلد Strength، طوری کاراکتر به می پیچونه که کاراکتر روی یک طرف خودش قرار می گیره. مقدار 180 درجه هم کاراکتر رو کاملا بر عکس می کنه. باز هم توصیه می کنم خودتون مقادیر مختلف رو امتحان کنین.

هم این کار رو به صورت آزمون و خطا میشه انجام داد، هم میشه از مقادیر زیر استفاده کرد.

حرف E

Bend Deformer:

Strength روی -14

Angle روی 43

Twist Deformer:

Strength روی -19

حرف V

Bend Deformer:

Strength روی -23

Angle روی 13

Twist Deformer:

Strength روی 10

حرف E

Bend Deformer:

Strength روی -21

Angle روی -1

Twist Deformer:

Strength روی 13

حرف R

Bend Deformer:

Strength روی 19

Angle روی -23

Twist Deformer:

Strength روی 5

حرف Y

Bend Deformer:

Strength روی -9

Angle روی -59

Twist Deformer:

Strength روی -22

حرف T

Bend Deformer:

Strength روی -15

Angle روی -93

Twist Deformer:

Strength روی -23

حرف H

Bend Deformer:

Strength روی -18

Angle روی -31

Twist Deformer:

Strength روی -8

حرف I

Bend Deformer:

Strength روی 19

Angle روی -4

Twist Deformer:

Strength روی -10

حرف N

Bend Deformer:

Strength روی 18

Angle روی 145

Twist Deformer:

Strength روی -7

حرف G

Bend Deformer:

Strength روی -17

Angle روی 103

Twist Deformer:

Strength روی -19

حرف I

Bend Deformer:

Strength روی -9

Angle روی -87

Twist Deformer:

Strength روی -13

حرف N

Bend Deformer:

Strength روی -8

Angle روی 31

Twist Deformer:

Strength روی 0

حرف I

Bend Deformer:

Strength روی 11

Angle روی 6

Twist Deformer:

Strength روی -1

حرف T

Bend Deformer:

Strength روی 13

Angle روی -29

Twist Deformer:

Strength روی 19

حرف S

Bend Deformer:

Strength روی 11

Angle روی -69

Twist Deformer:

Strength روی -8

روی حروف P, L, A, C, E Deformer اعمال نشد.

حالا باید به این شکل در اومده باشه.

آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی - قسمت اول

ادامه آموزش Cinema4D و Photoshop : نحوه طراحی سه بعدی افکت متنی چوب های رنگی – قسمت دوم

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: