آموزش Maya : تخریب اشیا با پلاگین PDI – قسمت  نهم

دسته بندی :گرافیک سه بعدی 3359
آموزش Maya : تخریب اشیا با پلاگین PDI – قسمت  نهم

آموزش Maya : تخریب اشیا با پلاگین PDI قسمت  نهم

توی این آموزش، تخریب اشیا رو با Maya با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین ادامه بدیم!

با ” آموزش Maya : تخریب اشیا با پلاگین PDI ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: متوسط
  • مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Autodesk Maya

” آموزش Maya : تخریب اشیا با پلاگین PDI – قسمت اول “

” آموزش Maya : تخریب اشیا با پلاگین PDI – قسمت دوم “

” آموزش Maya : تخریب اشیا با پلاگین PDI – قسمت سوم “

” آموزش Maya : تخریب اشیا با پلاگین PDI – قسمت چهارم “

” آموزش Maya : تخریب اشیا با پلاگین PDI – قسمت پنجم “

” آموزش Maya : تخریب اشیا با پلاگین PDI – قسمت ششم “

” آموزش Maya : تخریب اشیا با پلاگین PDI – قسمت هفتم “

” آموزش Maya : تخریب اشیا با پلاگین PDI – قسمت هشتم “

  1. درست کردن دیوار

گام اول

مایا رو باز می کنیم.

آموزش Maya : تخریب اشیا با پلاگین PDI – قسمت  نهم

گام دوم

یک مکعب به صورتی که می بینین درست می کنیم.

آموزش Maya : تخریب اشیا با پلاگین PDI – قسمت  نهم

گام سوم

همچنان که مکعب انتخاب شده، Ctrl+D رو می زنیم و اون رو Duplicate می کنیم. مش کپی شده رو در یک سمت دیگه قرار میدیم.

آموزش Maya : تخریب اشیا با پلاگین PDI – قسمت  نهم

گام چهارم

یک مکعب دیگه درست می کنیم و اون رو در محلی که می بینین قرار میدیم.

گام پنجم

اون رو چندین بار کپی کرده و در کنار هم قرار میدیم.

آموزش Maya : تخریب اشیا با پلاگین PDI – قسمت  نهم

گام ششم

مشی که می بینین رو انتخاب کرده و روی آیکن ShatterIt Feature کلیک می کنیم.

آموزش Maya : تخریب اشیا با پلاگین PDI – قسمت  نهم

گام هفتم

به این ترتیب، پنجره ShatterIt Feature باز میشه. Num Shards رو روی 64 و Shatter Style رو روی Wood Splinters قرار میدیم. L(Longest) as Main Axis رو انتخاب کرده و روی دکمه Shatter It کلیک می کنیم.

آموزش Maya : تخریب اشیا با پلاگین PDI – قسمت  نهم

گام هشتم

همون کار رو روی بقیه هم تکرار می کنیم.

آموزش Maya : تخریب اشیا با پلاگین PDI – قسمت  نهم

  1. اعمال Fracture

گام اول

روی آیکن PDI Basic Fracture کلیک می کنیم.

آموزش Maya : تخریب اشیا با پلاگین PDI – قسمت  نهم

گام دوم

به این ترتیب، پنجره PDI Basic Fractures باز میشه. بعد هم اولین تخته رو انتخاب کرده و روی Create کلیک می کنیم.

آموزش Maya : تخریب اشیا با پلاگین PDI – قسمت  نهم

گام سوم

پنجره Set Up Fracture Body باز میشه. عنوان Plank 1 رو توی فیلد Name وارد کرده و روی دکمه Accept کلیک می کنیم.

گام چهارم

یک بار دیگه روی آیکن PDI Basic Fractures کلیک می کنیم. Mass رو روی 200 و Clustrize رو روی 80 درصد قرار میدیم و پنجره رو می بندیم.

گام پنجم

دومین تخته رو انتخاب کرده و روی Create کلیک می کنیم.

گام ششم

به این ترتیب، پنجره Set up Fracture Bocy باز میشه. عنوان Plank2 رو توی فیلد Name وارد کرده و روی دکمه Accept کلیک می کنیم.

گام هفتم

یک بار دیگه روی آیکن PDI Basic Fractures کلیک می کنیم. Mass رو روی 200 و Clustrize رو روی 80 درصد قرار میدیم و پنجره رو می بندیم.

گام هشتم

همون کار رو روی تخته بعدی هم تکرار می کنیم.


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

صفر تا صد آموزش مایا – پک 1

صفر تا صد آموزش مایا – پک 2

صفر تا صد آموزش آرنولد در مایا

صفر تا صد آموزش ریگینگ کاراکتر در مایا

صفر تا صد آموزش تری دی مکس

صفر تا صد آموزش زیبراش

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک 1

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک 2


 

  1. اعمال Force Field

گام اول

وارد Dynamic Mode میشیم.

گام دوم

وارد مسیر Fields > Air میشیم.

گام سوم

وارد تب Volume Control Attribute میشیم و Volume Shape رو میزاریم روی Sphere.

گام چهارم

اندازه Gizmo رو به صورتی که می بینین تغییر میدیم.

گام پنجم

میریم سراغ Air Field Attributes و Magnitude رو روی 200 و Attenuation رو روی 0 قرار میدیم.

گام ششم

Plank1 رو انتخاب می کنیم. Static رو فعال کرده و At Frame  رو روی 1 قرار میدیم. Affected by Force Fields رو انتخاب کرده و روی دکمه Include/ Exclude کلیک می کنیم.

گام هفتم

airField1 رو انتخاب کرده و روی Accept کلیک می کنیم.

گام هشتم

Magnitude مربوط به Air Field رو Animate می کنیم. Magnitude رو روی 0 قرار میدیم. همین مقدار رو تا فریم دهم تکرار می کنیم. این عدد رو برای فریم پانزدهم روی 30 و برای فریم شانزدهم روی 0 تنظیم می کنیم.

گام نهم

Air Force Field رو یک بار دیگه کپی می کنیم و بالای دومین تخته قرار میدیم. Plank2 رو انتخاب می کنیم. Static رو فعال کرده و At Frame  رو روی 10 قرار میدیم. Affected by Force Fields رو انتخاب کرده و روی دکمه Include/ Exclude کلیک می کنیم.

گام دهم

airField2 رو انتخاب کرده و روی Accept کلیک می کنیم.

گام یازدهم

Magnitude مربوط به Air Field رو Animate می کنیم. Magnitude رو روی 0 قرار میدیم. همین مقدار رو تا فریم پانزدهم تکرار می کنیم. این عدد رو برای فریم بیستم روی 30 و برای فریم بیست و یکم روی 0 تنظیم می کنیم.

گام دوازدهم

همین کار رو برای بقیه تخته ها هم تکرار می کنیم. وقتی این کار انجام شد، روی دکمه Play کلیک می کنیم.

” آموزش Maya : تخریب اشیا با پلاگین PDI – قسمت دهم “


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

صفر تا صد آموزش مایا – پک 1

صفر تا صد آموزش مایا – پک 2

صفر تا صد آموزش آرنولد در مایا

صفر تا صد آموزش ریگینگ کاراکتر در مایا

صفر تا صد آموزش تری دی مکس

صفر تا صد آموزش زیبراش

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک 1

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک 2


 

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: