آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک – قسمت دوازدهم

آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک – قسمت دوازدهم

آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک قسمت دوازدهم

توی این آموزش، مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک رو با Maya با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین ادامه بدیم!

با ” آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: متوسط
  • مدت آموزش: ۴۰ تا ۵۰ دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Autodesk Maya, ZBrush

” آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک – قسمت اول “

” آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک – قسمت دوم “

” آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک – قسمت سوم “

” آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک – قسمت چهارم “

” آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک – قسمت پنجم “

” آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک – قسمت ششم “

” آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک – قسمت هفتم “

” آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک – قسمت هشتم “

” آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک – قسمت نهم “

” آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک – قسمت دهم “

” آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک – قسمت یازدهم “

  1. پینتینگ داخل دهان

گام اول

مایا رو به همراه فایلی که ذخیره کرده بودیم باز می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک – قسمت دوازدهم

گام دوم

Spray Stroke و Alpha 07 Map ور انتخاب می کنیم. رنگ صورتی رو براش در نظر گرفته و Rgb رو فعال کرده و شروع به کشیدن داخل دهان می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک – قسمت دوازدهم

گام سوم

CavityMask رو انتخاب کرده و داخل فک می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک – قسمت دوازدهم

گام چهارم

متریال ToyPlastic رو به همراه دکمه Mrgb انتخاب کرده و با رنگ قرمز تیره تر، جاهایی که می بینین می کشیم.

آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک – قسمت دوازدهم

  1. پینتینگ لثه ها

گام اول

متریال ToyPlastic و Spray Stroke و Alpha 07 Map رو انتخاب کرده و روی دکمه Mrgb کلیک می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک – قسمت دوازدهم

گام دوم

برای اضافه کردن جزئیات بیشتر، قلموی ClayBuildup رو انتخاب کرده و روی دکمه Zadd کلیک می کنیم و Z Intensity رو تا ۱۱ افزایش میدیم.

آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک – قسمت دوازدهم

گام سوم

نتیجه به صورت زیر در میاد.

آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک – قسمت دوازدهم

  1. اضافه کردن جزئیات

گام اول

Spray Stroke و Alpha Map رو انتخاب کرده و روی دکمه Rgb کلیک می کنیم. رنگ آبی تیره رو براش در نظر گرفته و روی مش بدن می کشیم.

آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک – قسمت دوازدهم

گام دوم

تن تیره تر قرمز رو انتخاب کرده و در محل هایی که می بینین می کشیم.

آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک – قسمت دوازدهم

  1. پینتینگ کره های چشم

گام اول

مش کره چشم رو از پنل Subtool انتخاب می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک – قسمت دوازدهم

گام دوم

میریم سراغ Geometry و مش رو ۴ بار Subdivide می کنیم.

گام سوم

رنگ نارنجی روشن رو انتخاب کرده و روی دکمه Rgb کلیک می کنیم.

گام چهارم

میریم سراغ منوی Color از نوار منوی اصلی و روی دکمه FillObject کلیک کرده و متریال رو روی اجزای انتخاب شده بدن، اعمال می کنیم.

گام پنجم

برای کشیدن عنبیه، بقیه مش بدن رو Unhide می کنیم.

گام ششم

Rgb Intensity رو روی ۱۰۰ و Focal Shift رو روی ۱۰۰- قرار میدیم.

گام هفتم

DragRect Stroke و Alpha 34 Map رو به همراه سایه تیره تری از آبی رو به صورت زیر انتخاب می کنیم.


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

صفر تا صد آموزش مایا – پک ۱

صفر تا صد آموزش مایا – پک ۲

صفر تا صد آموزش آرنولد در مایا

صفر تا صد آموزش ریگینگ کاراکتر در مایا

صفر تا صد آموزش تری دی مکس

صفر تا صد آموزش زیبراش

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک ۱

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک ۲


گام هشتم

روی عنبیه می کشیم.

گام نهم

چند تا Stroke اضافه می کنیم.

گام دهم

قلموی Alpha 09 و DragDot رو انتخاب کرده و روی مرز عنبیه می کشیم.

گام یازدهم

قلموی Standard و DragRect رو انتخاب کرده و Alpha 22 Map رو به همراه رنگ قرمز اعمال می کنیم. Rgb Intensity رو روی ۶۶ قرار داده و جزئیات بیشتری رو اعمال می کنیم.

گام دوازدهم

نتیجه به صورت زیر در میاد.

  1. اضافه کردن سطوح بیشتری از جزئیات

گام اول

جزئیات بیشتری رو به پلک ها اضافه می کنیم.

گام دوم

لثه و مش دندان ها رو Isolate کرده و بقیه قسمت های بدن رو مخفی می کنیم.

گام سوم

قلموی Standard و FreeHand Stroke و Alpha 58 Map رو به همراه رنگ قرمز انتخاب می کنیم. Intensity Rgb رو روی ۴۱ قرار میدیم و شروع می کنیم به کشیدن.

گام چهارم

لثه ها رو Sculpt کرده و جزئیات بیشتری رو اضافه می کنیم.

گام پنجم

رنگ زرد رو به دندان ها اضافه می کنیم.

گام ششم

شروع می کنیم به پینتینگ به صورت زیر.

گام هفتم

قلموی Standard و FreeHand Stroke و Alpha 58 Map رو بر می داریم. نور نارنجی رو انتخاب کرده و Rgb رو روی ۷۰ تنظیم کرده و شروع می کنیم به کشیدن روی ناخن.

گام هشتم

بقیه ناخن ها رو هم می کشیم.

گام دهم

به این ترتیب، Sculpting و Texturing به پایان رسید.

” آموزش Maya : مدل سازی دایناسور دنیای ژوراسیک – قسمت سیزدهم “


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

صفر تا صد آموزش مایا – پک ۱

صفر تا صد آموزش مایا – پک ۲

صفر تا صد آموزش آرنولد در مایا

صفر تا صد آموزش ریگینگ کاراکتر در مایا

صفر تا صد آموزش تری دی مکس

صفر تا صد آموزش زیبراش

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک ۱

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک ۲


 

0نظرات
دیدگاه خود را بنویسید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *