آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت سیزدهم

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت سیزدهم

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی قسمت سیزدهم

توی این آموزش، مدل سازی آدم آهنی رو با Maya با هم می بینیم و با روش های مدل سازی، تکسچرینگ و ریگینگ آشنا میشیم.

با ” آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: متوسط
  • مدت آموزش: ۴۰ تا ۵۰ دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Autodesk Maya

” آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت اول “

” آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت دوم “

” آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت سوم “

” آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت چهارم “

” آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت پنجم “

” آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت ششم “

” آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت هفتم “

” آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت هشتم “

” آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت نهم “

” آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت دهم “

” آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت یازدهم “

” آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت دوازدهم “

  1. تنظیم دوربین

گام اول

مایا رو به همراه فایلی که از آموزش قبلی ذخیره کرده بودیم رو باز می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت سیزدهم

گام دوم

یک Plane یا پلان توی نمای Perspective درست می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت سیزدهم

گام سوم

عدد ۱۸ رو برای Patches u و Patches V در نظر می گیریم.

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت سیزدهم

گام چهارم

وارد Control Vertex Selection Mode میشیم و شکل پلان رو به صورتی که توی تصویر زیر می بینین، ادیت می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت سیزدهم

گام پنجم

وارد مسیر Create > Cameras میشیم و  ابزار Camera رو انتخاب می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت سیزدهم

گام ششم

همچنان که Camera انتخاب شده، وارد منوی Planes که توی نوار منو قرار داره میشیم و دستور Look Through Selected رو انتخاب می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت سیزدهم

گام هفتم

اسم Camera یا دوربین رو میزاریم My_Shot_Cam.

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت سیزدهم

  1. تنظیم Arnold Render

گام اول

وارد مسیر Arnold > Arnold Render View میشیم.

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت سیزدهم

گام دوم

خروجی که گرفتیم به نظر تیره میاد. چون که هیچ نوری روی صحنه وجود نداره. بنابراین باید Light یا نور اضافه کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت سیزدهم

  1. درست کردن Sky Dom

گام اول

همون طور که توی تصویر زیر می بینین، وارد مسیر Arnold > Lights > Skydome Light میشیم.

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت سیزدهم

گام دوم

یک بار دیگه از صحنه خروجی می گیریم. یک مقدار نتیجه بهتر شده.

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت سیزدهم

گام سوم

وارد Skydome Light Attributes میشیم. روی دکمه شطرنجی که در زیر مشخص شده کلیک کرده و فایل تصویر HDRI رو وارد می کنیم.

 


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

صفر تا صد آموزش مایا – پک ۱

صفر تا صد آموزش مایا – پک ۲

صفر تا صد آموزش آرنولد در مایا

صفر تا صد آموزش ریگینگ کاراکتر در مایا

صفر تا صد آموزش تری دی مکس

صفر تا صد آموزش زیبراش

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک ۱

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک ۲


گام چهارم

وارد پنجره Create Render Node میشیم. روی دکمه File کلیک می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت سیزدهم

گام پنجم

پنجره Open رو باز می کنیم. فایل HDRI مورد نظر رو انتخاب کرده و بعد هم همون طور که می بینین، روی Open کلیک می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت سیزدهم

گام ششم

از فریم رندر می گیریم. می تونین تفاوت کمی رو توی محیط مشاهده کنین. اما همچنان باید یک سری تنظیمات رو تغییر بدیم.

آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت سیزدهم

گام هفتم

Use Color Temprature رو تیک می زنیم. عدد ۷۵۰۰ رو برای Temprature و عدد ۲ رو برای Exposure و عدد ۴ رو برای Smaples در نظر می گیریم.

گام هشتم

حالا از فریم رندر می گیریم. همون طور که می بینین، باز هم نتیجه تغییر کرده.

  1. اضافه کردن متریال پس زمینه

گام اول

مش پس زمینه رو انتخاب می کنیم. بعد هم کلیک راست کرده و Assign New Material رو انتخاب می کنیم.

گام دوم

توی پنجره Assign New Material، همون طور که در زیر می بینین، Arnold aiStandard رو انتخاب می کنیم.

گام سوم

توی بخش aiStandard Material Settings، رنگ قهوه ای تیره رو برای Color مربوط به Diffuse در نظر می گیریم. در نهایت هم Specular رو روی ۰.۰۱۵ و Reflection Weight رو روی ۰.۰۷۰ تنظیم می کنیم.

گام چهارم

توی فریم رندر شده، می تونین انعکاس بدن ربات رو در کف مشاهده کنین.

  1. اضافه کردن متریال بدن

گام اول

اجزای بدن ربات رو که در زیر می بینین، انتخاب کرده و بعد هم aiStandard Material رو روی اون ها اعمال می کنیم.

گام دوم

وارد aiStandard Material Settings میشیم. Color رو روی سبز روشن تنظیم می کنیم. عدد ۰.۷۴۷   رو برای Diffuse Weight و عدد ۰.۰۴۰ رو برای Specular Weight و عدد ۰.۳۰۰ رو برای Roughness در نظر می گیریم.

گام سوم

همون طور که می بینین، این بار رنگ متفاوتی پیدا کرده.

گام چهارم

مشی که در زیر می بینین رو انتخاب می کنیم. بعد هم aiStandard Material رو روی اون هم اعمال کرده و رنگ دیگه ای رو بهش اختصاص میدیم.

گام پنجم

وارد aiStandard Material Settings میشیم. Color رو روی قهوه ای تیره تنظیم می کنیم. عدد ۱.۰۰   رو برای Diffuse Weight و عدد ۰.۰۹۰ رو برای Specular Weight و عدد ۰.۴۴۵ رو برای Roughness در نظر می گیریم.

گام ششم

فریم رندر شده رو در زیر می بینین. هر موقع بخواین می تونین رنگ مش رو تغییر بدین و نتیجه رو متفاوت از چیزی که هست داشته باشین.

” آموزش Maya : مدل سازی آدم آهنی – قسمت چهاردهم “


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

صفر تا صد آموزش مایا – پک ۱

صفر تا صد آموزش مایا – پک ۲

صفر تا صد آموزش آرنولد در مایا

صفر تا صد آموزش ریگینگ کاراکتر در مایا

صفر تا صد آموزش تری دی مکس

صفر تا صد آموزش زیبراش

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک ۱

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک ۲


 

مطالب مرتبط

0نظرات
دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال رایگان تمام سفارشات به سراسر کشور + تا 35 درصد تخفیف ویژه در خرید همزمان چند محصول! حتما کلیک کنید! رد کردن