آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن

دسته بندی :گرافیک سه بعدی 3164
آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن

آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن

توی این آموزش، مدل سازی چمن رو با Cinema4D با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین شروع کنیم!

با ” آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: متوسط
  • مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Cinema4D

گام اول

یک مکعب به ابعاد 800  در 25 در 800 سانتی متر درست کرده و به صورت 25 در 1 در25 تقسیم می کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن

گام دوم

این مکعب رو انتخاب کرده و با زدن دکمه C، اون رو Editable می کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن

گام سوم

دکمه F2 رو می زنیم و وارد نمای Top یا بالا میشیم. بعد هم Polygon های سطحی رو انتخاب می کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن

گام چهارم

وارد مسیر Simulate > Hair Objects > Add Hair میشیم و Hair Object رو اضافه می کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن

گام پنجم

نتیجه به صورت زیر در میاد.

آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن

گام ششم

Hair Object رو انتخاب کرده و وارد تب Hairs میشیم. Segments رو روی 48 قرار میدیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن

گام هفتم

میریم سراغ تب بعدی و Count رو روی 10000 قرار میدیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن

گام هشتم

Clone رو میزاریم روی 30.

آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن

گام نهم

Root رو روی 10 سانتی متر و Tip رو روی 50 سانتی متر قرار میدیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن

گام دهم

Scale رو روی 100 درصد و Variation رو روی 0 درصد تنظیم می کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن

گام یازدهم

روی متریال دابل کلیک می کنیم تا Material Editor باز بشه. میریم سراغ Color Channel و رنگ مورد نظر رو انتخاب می کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن

گام دوازدهم

مقادیر رنگی زیر رو وارد می کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن

گام سیزدهم

میریم سراغ Specular Channel و Strength رو روی 5 درصد قرار میدیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش سینما 4D – پک 1

– صفر تا صد آموزش سینما 4D – پک 2


گام چهاردهم

میریم سراغ Thickness Channel و Root رو روی 0.5 سانتی متر و Tip رو روی 0.2 سانتی متر قرار میدیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن

گام پانزدهم

این بار میریم سراغ Curl Channel و تنظیمات اون رو به دلخواه انجام میدیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن

گام شانزدهم

کار متریال انجام شد. حالا می تونیم یک شی به صحنه اضافه کنیم. من از توپ گلف استفاده کردم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن

گام هفدهم

توپ گلف و چمن رو انتخاب کرده و Rigid Body Dynamic Tag رو اضافه می کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن

گام هجدهم

این تگ رو انتخاب کرده و Dynamic رو غیر فعال می کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن

گام نوزدهم

Hair Object رو از تب Forces انتخاب کرده و Gravity رو روی 9.81- قرار میدیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن

گام بیستم

وارد تب Dynamics میشیم و میریم سراغ Properties. بعد هم Surface Radius رو روی 2 قرار میدیم. Rigid  رو تیک زده و Stiffness رو روی 1 درصد قرار میدیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن

گام بیست و یکم

روی تگ Rigid Body کلیک کرده و وارد تب Dynamics میشیم. امکان Custom Initial Velocity رو تیک می زنیم. اگه بخوایم می تونیم Angular Velocity رو هم به دلخواه تنظیم کنیم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن

گام بیست و دوم

تگ Hiar Collider رو اضافه می کنیم. برای این کار، روی کره کلیک راست کرده و این تگ رو اضافه می کنیم.

گام بیست و سوم

با اضافه کردن یک متریال  و نور رو دوربین، نتیجه رو به صورت زیر در میاریم.

آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن

امیدواریم ” آموزش Cinema4D : مدل سازی چمن ”  برای شما مفید بوده باشد…


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش سینما 4D – پک 1

– صفر تا صد آموزش سینما 4D – پک 2


توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: