آموزش Maya : مدل سازی سمپاش – قسمت سوم

دسته بندی :گرافیک سه بعدی 3830
آموزش Maya : مدل سازی سمپاش – قسمت سوم

آموزش Maya : مدل سازی سمپاش قسمت سوم

توی این آموزش، مدل سازی سمپاش رو با Maya با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین ادامه بدیم!

با ” آموزش Maya : مدل سازی سمپاش ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: مبتدی
  • مدت آموزش: 40 تا 50 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Autodesk Maya

” آموزش Maya : مدل سازی سمپاش – قسمت اول “

” آموزش Maya : مدل سازی سمپاش – قسمت دوم “

گام سی و هفتم

مدل Low Poly تکمیل شد اما دکمه 3 رو فشار داده و مدل رو به صورت Smooth مشاهده می کنیم. همون طور که می بینین، هیچ لبه تیزی وجود نداره. برای رفع این مشکل، باید چند تا Edge Loop با استفاده از Insert Edge Loop Tool استفاده کنیم. همچنین برای تنظیم موقعیت اون ها از ابزار Scale کمک می گیریم. از تصویر زیر به عنوان مرجع استفاده می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی سمپاش – قسمت سوم

آموزش Maya : مدل سازی سمپاش – قسمت سوم

آموزش Maya : مدل سازی سمپاش – قسمت سوم

آموزش Maya : مدل سازی سمپاش – قسمت سوم

آموزش Maya : مدل سازی سمپاش – قسمت سوم

آموزش Maya : مدل سازی سمپاش – قسمت سوم

آموزش Maya : مدل سازی سمپاش – قسمت سوم

آموزش Maya : مدل سازی سمپاش – قسمت سوم

آموزش Maya : مدل سازی سمپاش – قسمت سوم

یک Edge Loop جدید اضافه کرده و اون رو Scale می کنیم.

دو تا Edge Loop دیگه به کناره ها اضافه می کنیم.

دو تا Edge Loop دیگه هم اضافه کرده و اون ها رو Scale می کنیم.

این فرآیند رو تا انتها دنبال می کنیم.

یک Loop رو انتخاب کرده و Scale می کنیم.

نتیجه به صورت زیر در میاد.

یک Loop دیگه به وسط اضافه می کنیم.

دو تا Loop جدید اضافه کرده و اون ها رو یکی بعد از دیگری، Scale می کنیم.

یک Loop درست کرده و درست مثل قبل، Scale می کنیم.

نتیجه به صورت زیر در میاد.

یک بار دیگه، یک Loop دیگه به وسط اضافه می کنیم.

دو تا Loop جدید درست کرده و اون ها رو Scale می کنیم.

دو تا Loop دیگه اضافه می کنیم.

دو تا Loop به بالا اضافه کرده و اون ها رو Scale می کنیم.

راس وسطی رو انتخاب کرده و یک مقدار به بیرون می بریم.

گام سی و هشتم

با استفاده از ابزار CV Curve، یک منحنی برای دسته درست می کنیم. منحنی رو از یک سمت شروع کرده و به سمت دیگه ختم می کنیم.

گام سی و نهم

یک Cylinder یا استفاده جدید درست می کنیم. Subdivision Axis رو روی 12 و Subdivision Caps رو روی 2 و Rotation Z رو روی 75 قرار میدیم.

Cap انتهایی رو انتخاب کرده و اون رو Scale می کنیم.

دو تا Loop دیگه کنار لبه اضافه می کنیم.

Polygon های انتهای سمت دیگه رو حذف می کنیم.


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

صفر تا صد آموزش مایا – پک 1

صفر تا صد آموزش مایا – پک 2

صفر تا صد آموزش آرنولد در مایا

صفر تا صد آموزش ریگینگ کاراکتر در مایا

صفر تا صد آموزش تری دی مکس

صفر تا صد آموزش زیبراش

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک 1

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک 2


گام چهل ام

یک Sphere یا کره درست می کنیم. Subdivision Axis و Height رو روی 12 قرار میدیم.

نیمه پایینی کره رو حذف می کنیم.

اون رو به سمت راست می بریم.

بعد هم اون رو مسطح می کنیم. برای این کار از ابزار Scale کمک می گیریم.

گام چهل و یکم

یک Plane یا پلان درست می کنیم. Subdivision Width و Height رو روی 1 قرار میدیم و اون رو میزاریم در محلی که می بینین.

گام چهل و دوم

پلان و بعد هم منحنی که درست کرده بودیم رو انتخاب می کنیم.

اکسترود می کنیم. Divisions رو روی 25 قرار میدیم و منحنی Taper رو با تصویر زیر هماهنگ می کنیم.

گام چهل و سوم

چهار تا Loop جدید کنار دسته درست می کنیم.

لبه هایی که می بینین رو انتخاب کرده و وارد مسیر Edit Mesh > Delete Edge > Vertex میشیم و اون ها رو حذف می کنیم.

بعد  از حذف لبه ها، یک Loop جدید درست می کنیم.

اون ها رو با ابزار Split Polygon به هم وصل می کنیم.

گام چهل و چهارم

یک Cube یا مکعب درست کرده و اون رو در محلی که می بینین قرار میدیم. بعد هم اون رو می چرخونیم.

رئوس رو انتخاب کرده و اون ها رو به سمت پایین درگ می کنیم.

چهار تا Loop جدید درست کرده و موقعیت اون ها رو به شکل زیر در میاریم.

گام چهل و پنجم

تمام اجزا رو انتخاب کرده و اون ها رو با هم Combine می کنیم.

گام چهل و ششم

شی رو انتخاب کرده و اون رو Smooth می کنیم. Divisions رو میزاریم روی 2.

گام چهل و هفتم

در نهایت، History یا تاریخچه رو حذف می کنیم. برای این کار، وارد مسیر Edit > Delete by Type > History میشیم.

امیدواریم ” آموزش Maya : مدل سازی سمپاش ”  برای شما مفید بوده باشد…


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

صفر تا صد آموزش مایا – پک 1

صفر تا صد آموزش مایا – پک 2

صفر تا صد آموزش آرنولد در مایا

صفر تا صد آموزش ریگینگ کاراکتر در مایا

صفر تا صد آموزش تری دی مکس

صفر تا صد آموزش زیبراش

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک 1

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک 2


توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: