آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت اول

دسته بندی :گرافیک سه بعدی 3850
آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت اول

آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire قسمت اول

توی این آموزش، تخریب اشیا با RayFire رو با 3Ds Max با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین شروع کنیم!

با ” آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: متوسط
  • مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: 3Ds Max
  1. آماده سازی صحنه

گام اول

تری دی مکس رو باز می کنیم.

آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت اول

گام دوم

وارد مسیر Create > Standard Primitives > Plane میشیم و یک پلان اضافه می کنیم.

آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت اول

گام سوم

وارد مسیر Create > Standard Primitives > Box میشیم و یک مکهب رسم می کنیم.

آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت اول

گام چهارم

وارد مسیر Create > Standard Primitives > Sphere میشیم و یک کره رسم می کنیم.

آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت اول

گام پنجم

دکمه Auto Key رو فعال می کنیم. به این ترتیب، موقعیت توپ از فریم 0 تا 15، Animate میشه.

آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت اول

  1. شبیه سازی RayFire

گام اول

وارد مسیر Create > RayFire میشیم.

آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت اول

گام دوم

وارد مسیر RayFire > Open RayFire Floater میشیم.

آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت اول

گام سوم

توپ رو انتخاب کرده و وارد پنجره Dynamic/ Impact Objects میشیم. روی Add کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت اول

گام چهارم

توپ و پلان رو انتخاب می کنیم. وارد پنجره Static & Kinematic Objects میشیم و روی دکمه Add کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت اول

گام پنجم

وارد تب Fragments میشیم. Fragmentation Type رو روی Voronoi-Uniform و Iteration روی 50 قرار میدیم. روی Fragment کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت اول


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در 3Ds Max

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 1

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 2

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 1

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 2

– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس


گام ششم

وارد تب Physics میشیم. Start Fame رو روی 0 تنظیم کرده و روی Preview کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت اول

گام هفتم

روی دکمه Preview کلیک می کنیم. به این ترتیب، Simulation یا شبیه سازی آغاز میشه.

آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت اول

گام هشتم

وارد پنجره Sleeping Objects میشیم و روی Add کلیک می کنیم. به این ترتیب، دیوار پس از برخورد توپ، فرو می ریزه.

آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت اول

گام نهم

هر موقع از نتیجه راضی بودیم، روی دکمه Bake کلیک می کنیم. به این ترتیب، کی فریم هایی به تایم لاین اضافه میشن.

آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت اول

  1. شبیه سازی متناوب

گام اول

End Frame رو روی 100 قرار داده و روی دکمه Stop کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت اول

گام دوم

کره رو حذف می کنیم. مکعب روی پلان زمین رو انتخاب می کنیم.

آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت اول

گام سوم

مکعب رو انتخاب می کنیم. میریم سراغ Hierarchy و روی Affect Pivot Only کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت اول

گام چهارم

دکمه Auto Key رو فعال می کنیم.

آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت اول

گام پنجم

همچنان که مکعب انتخاب شده، میریم سراغ پنجره Static & Kinematic Objects و روی دکمه Add کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت اول

گام ششم

وارد تب Physics میشیم. روی دکمه Preview کلیک می کنیم.

آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت اول

” آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت اول “


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در 3Ds Max

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 1

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 2

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 1

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 2

– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس


 

دوره های آموزشی مرتبط

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز یا بی ارتباط با موضوع آموزش باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: