آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج
آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج
توی این آموزش، متحرک سازی بادسنج رو با 3Ds Max با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین شروع کنیم!
با ” آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج ” با ما همراه باشید…
- سطح سختی: متوسط
- مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه
- نرم افزار استفاده شده: 3Ds Max
صحنه اصلی
گام اول
تری دی مکس رو باز می کینم.
گام دوم
بعد از اینکه تکنیک این کار رو یاد گرفتین می تونین اون رو روی هر شی دیگه اعمال کنین.
گام سوم
وارد مسیر Standard Primitives > Cylinder میشیم و یک استوانه رسم می کنیم.
گام چهارم
یک استوانه دیگه اما کوچک تر رسم می کنیم و در محلی که می بینین، قرار میدیم.
گام پنجم
استوانه عمودی رو انتخاب کرده و وارد Compound Objects Mode میشیم.
گام ششم
استوانه عمودی رو انتخاب کرده و روی Boolean کلیک می کنیم.
گام هفتم
دکمه Subtraction (A-B) و بعد هم Pick Operand B رو انتخاب کرده و روی استوانه کوچک کلیک می کنیم.
گام هشتم
به این ترتیب، یک حفره روی استوانه ایجاد میشه.
گام نهم
یک Tube یا لوله درست کرده و اون رو در محلی که می بینین قرار میدیم.
گام دهم
یک کره رسم کرده و اون رو بالای لوله قرار میدیم.
گام یازدهم
تمام شی ها رو انتخاب کرده و اون ها رو یک مقدار درگ می کنیم. صحنه مقدماتی آماده ست. فقط زمان اون رسیده که Dynamic ها رو اعمال کنیم.
اعمال Dynamic ها
گام اول
نوار ابزار Mass FX رو باز می کنیم.
توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:
– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس
– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در 3Ds Max
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 1
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 2
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 1
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 2
– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس
– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس
گام دوم
استوانه و لوله رو انتخاب کرده و روی امکان Set Selected as Dynamic Rigid Body کلیک می کنیم.
گام سوم
همچنان که کره انتخاب شده، روی امکان Set Selected as Static Rigid Body کلیک می کنیم.
گام چهارم
استوانه رو انتخاب کرده و روی Create Universal Constraint کلیک می کنیم.
گام پنجم
Cylinder رو به صورت Parent و Tube رو به صورت Child تنظیم می کنیم. دکمه های Locked و Swing X, Y, Z رو فعال می کنیم.
گام ششم
لوله رو انتخاب کرده و Create Universal Constraint رو انتخاب می کنیم.
گام هفتم
Tube رو به صورت Parent تنظیم می کنیم. دکمه های Free Swing X, Y, Z رو فعال می کنیم.
گام هشتم
این مدل رو سه بار دیگه کپی کرده و در کنار هم قرار میدیم.
گام نهم
وارد مسیر Space > Warps > Wind میشیم و آیکن Wind رو رسم می کنیم.
گام دهم
استوانه رو انتخاب کرده و وارد تب Forces میشیم و Wind Force رو انتخاب می کنیم. همین کار رو برای بقیه استوانه ها هم تکرار می کنیم.
گام یازدهم
Strength و Frequency و Turbulence و Scale رو افزایش میدیم.
گام دوازدهم
همین تکنیک رو می تونیم روی مدل های دیگه هم تکرار کنیم.
امیدواریم ” آموزش 3Ds Max : متحرک سازی بادسنج ” برای شما مفید بوده باشد…
توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:
– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس
– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در 3Ds Max
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 1
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 2
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 1
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 2
– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس
– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس
توجه : مطالب و مقالات وبسایت آریاگستر تماما توسط تیم تالیف و ترجمه سایت و با زحمت فراوان فراهم شده است . لذا تنها با ذکر منبع آریا گستر و لینک به همین صفحه انتشار این مطالب بلامانع است !
دوره های آموزشی مرتبط
350,000 تومان
350,000 تومان
350,000 تومان
390,000 تومان
390,000 تومان
قوانین ارسال دیدگاه در سایت