آموزش ۳Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت اول

آموزش ۳Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت اول

آموزش ۳Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک قسمت اول

توی این آموزش، مدل سازی گیتار استیم پانک رو با ۳Ds Max با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین شروع کنیم!

با ” آموزش ۳Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: پیشرفته
  • مدت آموزش: ۶۰ تا ۸۰ دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: ۳Ds Max

فایل های تمرین- Project Files

دانلود فایل های استفاده شده در این دوره – Project Files

گام اول

برای شروع، وارد مسیر Create Panel > Geometry > Box میشیم و یک مکعب رسم می کنیم. کلیک راست کرده و Convert to و بعد هم Convert to Editable Poly رو می زنیم. ابزار Move رو برداشته و رئوس اون رو به شکلی که در زیر می بینین در میاریم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت اول

گام دوم

شش تا Edge Loop جدید به صورت افقی اضافه کرده و باز هم رئوس اون رو با ابزار Move جا به جا می کنیم تا به شکل زیر در بیاد.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت اول

گام سوم

دو تا Loop جدید به صورت عمودی وارد می کنیم. ابزار Cut رو برداشته و خطی که می بینین رو در وسط دو تا Loop افقی اضافه می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت اول

گام چهارم

Polygon هایی که در زیر هایلایت شدن رو انتخاب کرده و اون ها رو سه بار Inset و Extrude می کنیم. Height اولین و سومین اکسترود باید کم باشه.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت اول

گام پنجم

سه بار دیگه با استفاده از همون تکنیک قبل، Polygon ها رو Inset می کنیم. مقدار اولین و سومین Inset باید کم باشه. بعد هم با مقادیر قبلی، اون ها رو یک بار دیگه Extrude می کنیم. اما برای اینکه این کار در ججهت خلاف انجام بشه، اعداد رو منفی می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت اول

گام ششم

سه تا لبه جدید و یک Loop عمودی نزدیک به زوایایی که می بینین اضافه می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت اول

گام هفتم

Edge Loop های جدیدی رو نزدیک به لبه های خارجی اضافه می کنیم تا موقع اضافه کردن Turbosmooth Modifier، به مشکل بر نخوریم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت اول

گام هشتم

یک Inset اضافه کرده و بعد هم Collapse می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت اول

گام نهم

یک Box جدید درست با ضخامت مکعب اول رسم می کنیم. بعد هم اون رو در محلی که می بینین قرار داده و اون رو به Editable Poly تبدیل می کنیم .در نهایت، از امکان Attach برای اتصال اون به شی قبلی استفاده می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت اول

گام دهم

یک Loop افقی و بعد هم یک Loop عمودی در وسط اضافه کرده و رئوس اون رو به شکلی که می بینین، جا به جا می کنیم تا شکل زیر به دست بیاد. سه تا Edge Loop عمودی اضافه می کنیم. یک Loop هم در کنار بخش خارجی شی اضافه می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت اول

گام یازدهم

دو تا Edge Loop دیگه هم به کناره ها، نزدیک به لبه های خارجی اضافه می کنیم. بعد هم Polygon ها رو دو بار Inset می کنیم. اولین بار با مقدار کم و دومین بار با مقدار زیاد. تا نتیجه به شکل زیر در بیاد.

گام دوازدهم

Loop بیرونی رو به صورتی که می بینین انتخاب کرده و میریم سراغ ابزار Graphic Modeling. وارد مسیر Loops > Loop Tools میشیم. توی منوی که ظاهر میشه، روی Circle کلیک می کنیم و بعد هم در صورت لزوم، می تونیم از Relax استفاده کنیم.

گام سیزدهم

Polygon های وسط رو حذف می کنیم. بعد هم با استفاده از Border، لبه های اطراف حفره رو انتخاب کرده و اون ها رو Cap می کنیم. Polygon های جدید رو سه بار Extrude کرده و Scale رو به صورتی که می بینین تنظیم می کنیم.

گام چهاردهم

Polygon های وسط رو از وضعیت انتخاب خارج می کنیم. Polygon های لبه خارجی رو Extrude می کنیم تا نتیجه زیر به دست بیاد.

گام پانزدهم

از منوی Reference Coordinates System، این بار Local رو انتخاب کرده و Polygon ها رو به سمت داخل می بریم.

گام شانزدهم

یک Chamfer با مقدار کم اضافه می کنیم. دو تا Edge Segment هم روی تمام Loop ها به غیر از Loop حاصل از اولین Extrusion، اعمال می کنیم.

گام هفدهم

یک Edge Loop جدید نزدیک به هر لبه اضافه می کنیم.

گام هجدهم

یک Turbosmooth Modifier به مش اضافه می کنیم. برای این کار وارد مسیر Modify Panel > Modifier List > Turbosmooth میشیم و Iterations رو میزاریم روی ۲.

گام نوزدهم

یک مکعب یا Box جدید درست می کنیم. اون رو به Editable Poly تبدیل کرده و رئوس رو طوری جا به جا می کنیم که نتیجه زیر به دست بیاد.

گام بیستم

توی این گام، چند تا Loop جدید به سطح اضافه کرده و اون ها رو جا به جا می کنیم تا به صورتی که در زیر می بینین، در بیاد.

گام بیست و یکم

Polygon های وسط رو حذف می کنیم. با استفاده از دستور Border، لبه های اطراف حفره رو انتخاب کرده و اون ها رو با دستور Bridge به هم وصل می کنیم.

گام بیست و دوم

Polygon های جلو و عقب و طرف باریک تر شی رو انتخاب کرده و یک لبه به صورتی که در زیر می بینین، اضافه می کنیم.

گام بیست و سوم

لبه های دو طرف رو در محلی که به هم وصل نشدن، Weld کرده و در محلی که می بینین قرار میدیم.

گام بیست و چهارم

یک Turbosmooth Modifier اضافه می کنیم. Iterations رو روی ۲ تنظیم کرده و شی رو در محلی که می بینین قرار میدیم.

گام بیست و پنجم

دو تا خط به صحنه اضافه می کنیم. برای این کار، وارد مسیر Create Panel > Shapes > Line میشیم و از منوی Rendering، امکان Enable in Viewport رو تیک می زنیم. تنظیمات Radial Thickness رو هم به دلخواه تغییر میدیم. من عدد ۱۲ رو بهش اختصاص دادم.


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در ۳Ds Max

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک ۱

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک ۲

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک ۱

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک ۲

– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس


گام بیست و ششم

این شی رو به Editable Poly تبدیل کرده و اون رو به بدنه اصلی گیتار Attach می کنیم. یک Edge Loop به خط بالا اضافه می کنیم.

گام بیست و هفتم

دستور Extrude رو با Height منفی روی Polygon هایی که می بینین اضافه می کنیم.

گام بیست و هشتم

همون تکنیک رو روی خط پایین هم اعمال می کنینم. یک Edge Loop اضافه کرده و Polygon های انتخاب شده رو Extrude می کنیم. همون Height قبل رو براش در نظر می گیریم. اما این بار به صورت مثبت.

گام بیست و نهم

تمام Loop ها رو با مقداری کم Chamfer می کنیم.

گام سی ام

در نهایت، دستور Turbosmooth Modifier رو اضافه کرده و Iterations رو میزاریم روی ۲.

گام سی و یکم

وارد مسیر Create Panel > Geometry > Cylinder میشیم و اون رو به Editable Poly تبدیل کرده و Polygon پشتی رو حذف می کنیم. Polygon های بالا رو انتخاب کرده و یک بار Bevel و Extrude می کنیم.

گام سی و دوم

Polygon های بالا رو یک بار دیگه Inset و Bevel می کنیم تا به صورت زیر در بیاد.

گام سی و سوم

یک بار دیگه Polygon رو Inset کرده و دستور Chamfer رو به Loop ها اضافه می کنیم.

گام سی و چهارم

یک Turbosmooth اضافه کرده و Iterations رو میزاریم روی ۲.

گام سی و پنجم

وارد مسیر Create Panel > Geometry > Sphere میشیم و اون رو به Editable Poly تبدیل می کنیم. Polygon های پایین رو انتخاب کرده و اون ها رو دو بار Bevel می کنیم. دو بار دیگه هم Bevel کرده و این بار عدد بزرگتری رو بهش اختصاص میدیم.

گام سی و ششم

Polygon ها رو سه بار دیگه Bevel می کنیم. اولین بار با مقداری کم و دومین بار با مقدار ۰ و سومین بار با عددی منفی.

گام سی و هفتم

یک بار دیگه Bevel می کنیم. اولین بار با Heightکم و دومین بار با Height زیاد. در نهایت، Polygon های پایین رو حذف می کنیم.

گام سی و هشتم

شی رو کپی کرده و Turbosmooth Modifier رو با Iteration 2 اعمال می کنیم.

گام سی و نهم

یک مکعب جدید درست کرده و اون رو به Editable Poly تبدیل می کنیم و سه تا Edge Loop به صورتی که می بینین اضافه می کنیم.

” آموزش ۳Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت دوم “


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در ۳Ds Max

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک ۱

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک ۲

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک ۱

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک ۲

– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس


 

مطالب مرتبط

0نظرات
دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال رایگان تمام محصولات به سراسر کشور! شرایط تا 35 درصد تخفیف ویژه در خرید همزمان چند محصول را حتما ببینید! رد کردن