آموزش Maya : مدل سازی لوازم آزمایشگاه – قسمت دوم

آموزش Maya : مدل سازی لوازم آزمایشگاه – قسمت دوم

آموزش Maya : مدل سازی لوازم آزمایشگاه قسمت دوم

توی این آموزش، مدل سازی لوازم آزمایشگاه رو با Maya با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین ادامه بدیم!

با ” آموزش Maya : مدل سازی لوازم آزمایشگاه ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: مبتدی
  • مدت آموزش: ۴۰ تا ۵۰ دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: Autodesk Maya

” آموزش Maya : مدل سازی لوازم آزمایشگاه – قسمت اول “

گام سی و یکم

این دو تا محفظه به صورت زیر در میان.

آموزش Maya : مدل سازی لوازم آزمایشگاه – قسمت دوم

گام سی و دوم

هر دوی این محفظه ها رو با یک فاصله نسبت به کف قرار میدیم.

آموزش Maya : مدل سازی لوازم آزمایشگاه – قسمت دوم

گام سی و سوم

برای صحنه، یک پس زمینه درست می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی لوازم آزمایشگاه – قسمت دوم

گام سی و چهارم

وارد مسیر Window > Rendering Editors > Hypershade میشیم.

آموزش Maya : مدل سازی لوازم آزمایشگاه – قسمت دوم

گام سی و پنجم

وارد Hypershade میشیم و یک Phong Material جدید درست می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی لوازم آزمایشگاه – قسمت دوم

گام سی و ششم

وارد Attribute Editor مربوط به Phing Material میشیم. اسم مورد نظر رو براش در نظر می گیریم. Color رو روی مشکی تنظیم می کنیم. Transparency رو روی خاکستری- سفید   و Ambient Color رو روی مشکی تنظیم می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی لوازم آزمایشگاه – قسمت دوم

گام سی و هفتم

میریم سراغ بخش Specular Shading. بعد هم Xosine Power رو روی ۷۵ و Specular Color رو روی خاکستری و Reflectivity رو روی ۰.۳۸۰ قرار میدیم.

آموزش Maya : مدل سازی لوازم آزمایشگاه – قسمت دوم

گام سی و هشتم

Phong Material رو به محفظه ها اضافه می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی لوازم آزمایشگاه – قسمت دوم

گام سی و نهم

وارد مسیر Window > Outliner میشیم.

آموزش Maya : مدل سازی لوازم آزمایشگاه – قسمت دوم

گام چهل ام

یک اسم مناسب برای هر دو محفظه در نظر می گیریم.

آموزش Maya : مدل سازی لوازم آزمایشگاه – قسمت دوم

گام چهل و یکم

هر دو محفظه رو انتخاب می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی لوازم آزمایشگاه – قسمت دوم

گام چهل و دوم

میریم سراغ منوی nDynamics و بعد هم مسیر nParticles > Create nParticles > Fill Object رو دنبال کرده و مطمئن میشیم که Water تیک داشته باشه.

آموزش Maya : مدل سازی لوازم آزمایشگاه – قسمت دوم

گام چهل و سوم

به این ترتیب، پنجره Particels Fill Options باز میشه. Resolution رو روی ۳۰ و Max Y رو روی ۶ قرار میدیم. Double Walled رو تیک می زنیم.

آموزش Maya : مدل سازی لوازم آزمایشگاه – قسمت دوم

گام چهل و چهارم

موقعی که روی Particle Fill کلیک می کنیم، نتیجه به صورت زیر در میاد.

آموزش Maya : مدل سازی لوازم آزمایشگاه – قسمت دوم

گام چهل و پنجم

این صحنه رو حداقل ۶۰۰ فریم طول داده و انیمیشن رو Rewind می کنیم.

آموزش Maya : مدل سازی لوازم آزمایشگاه – قسمت دوم

گام چهل و ششم

nParticles System رو انتخاب می کنیم. میریم سراغ Attribute Editor و Radius رو تا ۳۴۰ افزایش میدیم. بعد هم میریم سراغ بخش Collisions و Collide Width Scale رو روی ۰.۶۰۰ قرار میدیم.

گام چهل و هفتم

میریم سراغ بخش Liquid Simulation و Liquid Radius Scale رو روی ۰.۶۰۰ قرار میدیم.

گام چهل و هشتم

میریم سراغ Nucleus و Substeps رو روی ۱۰ قرار میدیم.


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

صفر تا صد آموزش مایا – پک ۱

صفر تا صد آموزش مایا – پک ۲

صفر تا صد آموزش آرنولد در مایا

صفر تا صد آموزش ریگینگ کاراکتر در مایا

صفر تا صد آموزش تری دی مکس

صفر تا صد آموزش زیبراش

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک ۱

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک ۲


گام چهل و نهم

وارد مسیر Create > Polygon Primitives > Cube میشیم.

گام پنجاه ام

دو تا مکعب درست می کنیم. بعد هم اون ها رو بالای محفظه ها قرار میدیم. این مکعب ها به عنوان درپوش عمل می کنن و مانع از این میشن که مایع ازشون بیرون بریزه.

گام پنجاه و یکم

هر دو محفظه و درپوش رو انتخاب می کنیم.

گام پنجاه و دوم

میریم سراغ منوی nDynamics و وارد مسیر nMesh > Create Passive Collider میشیم. به این ترتیب، نتیجه به صورت زیر در میاد.

گام پنجاه و سوم

انیمیشن رو پخش می کنیم. همون طور که می بینین، سرعت پایینی داره.

گام پنجاه و چهارم

موقعی که تمام ذرات ته نشین شدن، پخش انیمیشن رو متوقف می کنیم.

گام پنجاه و پنجم

nParticle System رو انتخاب می کنیم. وارد مسیر nSolver > Initial State > Set from Current میشیم. این کار باعث میشه که مایع توی همون موقعیت باقی بمونه. مگر اینکه چیزی به این مایع برخورد کنه.

گام پنجاه و ششم

مکعب ها رو حذف می کنیم.

گام پنجاه و هفتم

وارد منوی View میشیم. بعد هم مسیر Shaw > nParticles رو دنبال می کنیم. این کار بهمون اجازه میده که انیمیشن رو با سرعت بالاتری درست کنیم.

گام پنجاه و هشتم

مایع نباید غیر قابل رویت باشه.

گام پنجاه و نهم

محفظه رو Animate می کنیم.

گام شصت ام

انیمیشن رو Rewind می کنیم.

گام شصت و یکم

مطمئن میشیم که مایع یک بار دیگه قابل رویت بشه. وارد مسیر Window > Playblast میشیم.

گام شصت و دوم

بازه زمانی رو به صورتی که می بینین، تنظیم می کنیم. محل ذخیره فایل رو هم مشخص کرده و فایل رو ذخیره می کنیم. روی Playblast کلیک می کنیم.

گام شصت و سوم

بررسی می کنیم که همه چیز درست باشه. در غیر این صورت، تنظیمات رو تغییر میدیم.

” آموزش Maya : مدل سازی لوازم آزمایشگاه – قسمت سوم “


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

صفر تا صد آموزش مایا – پک ۱

صفر تا صد آموزش مایا – پک ۲

صفر تا صد آموزش آرنولد در مایا

صفر تا صد آموزش ریگینگ کاراکتر در مایا

صفر تا صد آموزش تری دی مکس

صفر تا صد آموزش زیبراش

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک ۱

صفر تا صد آموزش سینمافوردی – پک ۲


 

مطالب مرتبط

0نظرات
دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال رایگان تمام سفارشات به سراسر کشور + تا 35 درصد تخفیف ویژه در خرید همزمان چند محصول! حتما کلیک کنید! رد کردن