آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت سوم
آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت سوم
توی این آموزش، تخریب اشیا با RayFire رو با 3Ds Max با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین ادامه بدیم!
با ” آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire ” با ما همراه باشید…
- سطح سختی: متوسط
- مدت آموزش: 20 تا 30 دقیقه
- نرم افزار استفاده شده: 3Ds Max
” آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت اول “
” آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت دوم “
تنظیم صحنه
گام اول
تری دی مکس رو باز می کنیم.
گام دوم
وارد مسیر Create > Standard Primitives > Plane میشیم و یک پلان رسم می کنیم.
گام سوم
وارد مسیر Create > Standard Primitives > Box میشیم و یک مکعب رسم می کنیم.
اضافه کردن تکه های مختلف
گام اول
وارد مسیر Create > RayFire میشیم.
گام دوم
روی دکمه RF Trace کلیک می کنیم.
گام سوم
یک Trace Plane توی نمای پرسپکتیو درست می کنیم.
گام چهارم
روی دکمه None از بخش Bitmap کلیک می کنیم.
گام پنجم
به این ترتیب، پنجره Select Bitmap Image File باز بشه.
گام ششم
نتیجه رو در زیر می بینین.
گام هفتم
Trace Plane رو به صورت عمودی می چرخونیم. می تونیم اون رو Resize هم بکنیم.
گام هشتم
همچنان که Trace Plane انتخاب شده، روی دکمه Create Shape کلیک می کنیم.
گام نهم
وارد مسیر RayFire > Open RayFire Floater میشیم.
گام دهم
دیوار رو انتخاب کرده و میریم سراغ پنجره Dynamic/Impact Objects و روی Add کلیک می کنیم.
گام یازدهم
پلان زمین رو انتخاب کرده و میریم سراغ پنجره Static & Kinematic Objects و روی Add کلیک می کنیم.
گام دوازدهم
همچنان که شکل انتخاب شده، میریم سراغ پنجره Fragmentation by Shape از تب Fragments و روی Add کلیک می کنیم. روی Fragment کلیک می کنیم.
توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:
– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس
– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در 3Ds Max
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 1
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 2
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 1
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 2
– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس
– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس
گام سیزدهم
نتیجه به صورت زیر در میاد.
گام چهاردهم
یک بار دیگه میریم سراغ تب Object و روی دکمه Clear کلیک کرده و تمام Dynamic Object ها رو از لیست Dynamic/Impact Objects حذف می کنیم.
گام پانزدهم
بقیه دیوار رو به Static & Kinematic Objects اضافه می کنیم.
گام شانزدهم
وارد تب Fragments میشیم. Fragmentation Type رو روی Voronoi-Uniform و Iteration رو روی 20 قرار داده و روی Fragment کلیک می کنیم.
درست کردن بمب RF
گام اول
وارد مسیر Helpers > RayFire > RF Bomb میشیم و آیکن اون رو توی نمای پرسپکتیو رسم می کنیم.
گام دوم
وارد تب Physics میشیم. از Simulation Properties، یک RF Bomb اضافه می کنیم.
گام سوم
روی دکمه Preview کلیک می کنیم و تمام!
” آموزش 3Ds Max : تخریب اشیا با RayFire – قسمت چهارم ” – به زودی
توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:
– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس
– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در 3Ds Max
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 1
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک 2
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 1
– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک 2
– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس
– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس
دوره های آموزشی مرتبط
350,000 تومان
350,000 تومان
350,000 تومان
390,000 تومان
390,000 تومان
قوانین ارسال دیدگاه در سایت