آموزش ۳Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت دوم

آموزش ۳Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت دوم

آموزش ۳Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک قسمت دوم

توی این آموزش، مدل سازی گیتار استیم پانک رو با ۳Ds Max با هم می بینیم و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. بیاین ادامه بدیم!

با ” آموزش ۳Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک ” با ما همراه باشید…

  • سطح سختی: پیشرفته
  • مدت آموزش: ۶۰ تا ۸۰ دقیقه
  • نرم افزار استفاده شده: ۳Ds Max

” آموزش ۳Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت اول “

گام چهل ام

با استفاده از دستور Move، رئوس رو طوری جا به جا می کنیم که نتیجه به شکل زیر در بیاد. بعد هم رئوس رو ۱۰ درجه می چرخونیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت دوم

گام چهل و یکم

Polygon پشتی رو که روی کنار بدنه گیتار قرار داره رو حذف می کنیم و Loop های پشتبان رو اضافه می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت دوم

گام چهل و دوم

یک Turbosmooth Modifier به محلی که می بینین اضافه می کنیم. یک مکعب رسم کرده و اون رو Editable Poly می کنیم. Polygon پشتی رو حذف کرده و بعد هم Polygon جلویی رو انتخاب کرده و Inset و Extrude می کنیم تا نتیجه زیر به دست بیاد.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت دوم

گام چهل و سوم

یک Edge Loop نزدیک به هر لبه اضافه می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت دوم

گام چهل و چهارم

یک Turbosmooth Modifier اضافه می کنیم. Iterations رو میزاریم روی ۲. بعد هم شی رو کپی کرده و در محلی که می بینین قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت دوم

گام چهل و پنجم

یک Cylinder یا استوانه جدید درست می کنیم. اون رو Editable Poly می کنیم و Polygon پشتی رو حذف می کنیم. دو تا Loop جدید به Polygon های بیرونی اضافه می کنیم. اون رو Inset و Extrude می کنیم. نتیجه به صورت زیر در میاد.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت دوم

گام چهل و ششم

یک بار دیگه Inset و Extrude می کنیم. این بار عددی منفی رو برای Height در نظر گرفته و در نهایت، یک بار دیگه Inset می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت دوم

گام چهل و هفتم

دستور Bevel رو روی Polygon های بین دو طرف Edge Loop اضافه می کنیم. Height رو روی عددی منفی قرار میدیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت دوم

گام چهل و هشتم

دستور Chamfer  و ۲ تا Edge Segment رو روی هر Loop اضافه می کنیم. مقداری کم رو برای Chamfer در نظر می گیریم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت دوم

گام چهل و نهم

شی رو کپی کرده و اون رو در زیر قرار میدیم. بعد هم Turbosmooth Modifier رو به صورت Iteration 2 اضافه می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت دوم

گام پنجاه ام

وارد مسیر Create Panel > Geometry > Tube میشیم و Inner Radius رو با Radius شی هماهنگ تنظیم می کنیم. بعد هم اون رو به Editable Poly تبدیل می کنیم.

آموزش 3Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت دوم

گام پنجاه و یکم

هفت تا Polygon بالا رو انتخاب کرده و اون ها رو به سمت بالا Extrude می کنیم. بعد هم از منوی Edit Geometry، دستور Make Planar رو انتخاب کرده و محور مورد نظر رو هم انتخاب می کنیم.

گام پنجاه و دوم

وارد مسیر Modify Panel > Modifier List > Symmetry میشیم و اون رو به Editable Poly تبدیل می کنیم.

گام پنجاه و سوم

با استفاده از میانبر Alt+Q، وارد Isolation Mode میشیم و Loop هایی رو در محل هایی که می بینین، اضافه می کنیم.

گام پنجاه و چهارم

Turbosmooth Modifier رو اعمال می کنیم.

گام پنجاه و پنجم

یک استوانه یا Cylinder جدید درست کرده و اون رو به Editable Poly تبدیل می کنیم. Polygon پشتی رو حذف کرده و Polygon جلو رو انتخاب کرده و Bevel و دو بار Inset می کنیم. اون رو به سمت بیرون Extrude و مجددا Inset می کنیم. در نهایت، به شکل زیر در میاد.

گام پنجاه و ششم

روی حلقه Polygon ایجاد شده از دومین Inset، دستور Extrude رو با Height منفی اعمال می کنیم تا به شکل زیر در بیاد.

گام پنجاه و هفتم

Edge Loop هایی که می بینین رو انتخاب کرده و دستور Chamfer رو با عددی پایین اعمال کرده و دو بار Edge Segment اضافه می کنیم.

گام پنجاه و هشتم

یک Turbosmooth Modifier اضافه کرده و شی رو کپی می کنیم. Scale رو یک مقدار با استفاده از ابزار Scale پایین آورده و در محلی که می بینین قرار میدیم.

گام پنجاه و نهم

یک استوانه جدید بین دو تا شیئی که داریم، درست کرده و اون رو به Editable Poly تبدیل می کنیم. Polygon جلو رو انتخاب کرده و Inset و Extrude و دوباره Inset می کنیم.

گام شصت ام

Polygon وسط رو با Height منفی، Extrude و دو بار Bevel می کنیم. در نهایت، دستور Inset رو اعمال می کنیم.

گام شصت و یکم

Polygon وسط رو حذف می کنیم .Edge Loop ها رو درست مثل قبل، انتخاب و Chamfer می کنیم. بعد هم Turbosmooth Modifier رو اعمال می کنیم.


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در ۳Ds Max

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک ۱

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک ۲

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک ۱

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک ۲

– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس


گام شصت و دوم

یک استوانه جدید درست می کنیم. اون رو Editable Poly کرده و Polygon پشتی رو حذف می کنیم. Polygon جلو رو انتخاب کرده و دو بار Bevel می کنیم.

گام شصت و سوم

سه بار دیگه Bevel می کنیم تا به صورت زیر در بیاد.

گام شصت و چهارم

در نهایت، دو بار دیگه Bevel می کنیم تا نتیجه به صورت زیر در بیاد. بار دیگه Polygon انتهایی رو دو بار Inset می کنیم.

گام شصت و پنجم

Edge Loop رو به ۱ Edge Segment به صورتی که می بینین، Chamfer می کنیم.

گام شصت و ششم

Turbosmooth رو به صورت ۲ Iterations اضافه می کنیم. شی رو با استفاده از ابزار Rotate به اندازه ۲۵ درجه می چرخونیم و در محلی که می بینین قرار میدیم.

گام شصت و هفتم

وارد مسیر Create > Geometry > Tube میشیم و اون رو به Editable Poly تبدیل می کنیم. بعد هم Polygon های پشتی رو حذف می کنیم. دو Edge Loop جلویی رو انتخاب کرده و با مقداری پایین، Chamfer می کنیم.

گام شصت و هشتم

این شی رو پنج بار کپی کرده و در محلی که می بینین قرار میدیم. از امکان Attach برای اتصال اون ها استفاده کرده و دستور Turbosmooth رو اعمال می کنیم.

گام شصت و نهم

وارد مسیر Create > Shapes > Line میشیم و شش تا شی رو بالای همدیگه قرار میدیم. Enable In Renderer و Enable in Viewport رو که توی منوی Rendering مربوط به Line وجود داره، تیک می زنیم. Inner Radius رو با شعاع دایره یکی می کنیم. در نهایت اون رو به Editable Poly تبدیل می کنیم. اون رو پنج بار کپی می کنیم تا در نهایت، شش شی داشته باشیم.

گام هفتاد ام

نتیجه به صورت زیر در میاد.

گام هفتاد و یکم

دو تا Edge Loop هر کدام از انتها رو انتخاب کرده و اون ها رو با مقدار پایین، Chamfer می کنیم و ۲ Edge Segments اضافه می کنیم.

گام هفتاد و دوم

این شی رو پنج بار کپی کرده و در محلی که می بینین قرار میدیم. از دستور Attach برای وصل کردن اون ها به هم استفاده می کنیم.

گام هفتاد و سوم

یک مکعب جدید درست می کنیم. Length Segments رو روی ۲ و Height Segments رو روی ۲ قرار میدیم. اون رو به Editable Poly تبدیل کرده و Polygon های پشتی رو حذف می کنیم.

گام هفتاد و چهارم

یک Edge Loop دیگه نزدیک به لبه خارجی اضافه می کنیم.

گام هفتاد و پنجم

Polygon جلویی رو دو بار Inset می کنیم. اولی رو با مقدار پایین و دومی رو با مقدار بالاتر.

گام هفتاد و ششم

Loop بیرونی حاصل از اولین Inset رو انتتخاب می کنیم. میریم سراغ Loop Tools و Circle رو انتخاب می کنیم. در صورت لزوم، لبه ها رو Relax می کنیم.

گام هفتاد و هفتم

Polygon های وسط رو حذف می کنیم. با استفاده از دستور Border، لبه های حفره حاصل رو انتخاب کرده و دکمه Cap رو می زنیم. بعد هم Polygon جدید رو که وسط قرار داره انتخاب کرده و Extrude و Inset می کنیم. نتیجه به صورت زیر در میاد.

گام هفتاد و هشتم

هر کدوم از Edge Loop هایی که می بینین رو با ۲ Edge Segments و با مقدار پایین، Chamfer می کنیم.

” آموزش ۳Ds Max : مدل سازی گیتار استیم پانک – قسمت سوم “


توصیه می کنم دوره های جامع فارسی مرتبط با این موضوع آریاگستر رو مشاهده کنید:

– صفر تا صد آموزش تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش مدل سازی در تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در ۳Ds Max

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک ۱

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری خارجی – پک ۲

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک ۱

– صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی تری دی مکس برای معماری داخلی – پک ۲

– صفر تا صد آموزش وی ری برای تری دی مکس

– صفر تا صد آموزش آرنولد در تری دی مکس


 

0نظرات
دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *